Tänkte de var dags att lägga upp en tråd om mitt bygge.
Är en Volvo S60 2004 som ska bli bakhjulsdriven för att köra lite dragracing med.
Bilen ska chassiebesiktigas till 8,50,får se vad man kan åstakomma för rökar tider med den i framtiden.
En 10:a är första målet iaf.
Snackade lite med Jonas på Bakaxeldelar.se om ideerna och han hade rätt mkt intressanta grejer som införskaffades.
De blev Ford bakaxel,bmw låda,tilton koppling,svänghjul till att börja med.
Sen var de bara att börja kapa upp golv för att se hur axeln skulle byggas in med balkförstärkningar
Har redan tjuvstartat med bygget sen en tid tillbaka så förhoppningsvis innebär det lite mindre mellanrum mellan uppdateringarna. Hoppas de är något intressant iaf..
Får väl slänga upp en spec på hur motorn kommer bli med
S60 RWD SPEC
Motor
B5234T Block med 81,5 mm borr och vevhusfräst
Med aluminium stavar pressade mellan fodrerna
960 Oljetråg
Smidda vevstakar
Lätta veven
JE kolvar 81,5mm borr
Sputtrade lager
Portad topp års modell 99 byggd och flödestestad av Christer NLR
Mirafrästa ventilsäten,dubbla ventilfjädrar
ventiler insug 32mm avgas 28,5
Racekammar med 10,5 i lyft och 295 duration
Hemmasnickrat grenrör
Plenuminsug 3'' gasspjäll
Tre skivig stål topplockspackning
VAG-tändspolar
Turbo:
Garret GT4094R 1,06
50mm wastegate
Elektronisk laddtryck styrning
Bränsle system:
Stålomspunna 10mm slangar
NUKE performance fuelrail
Aeromotive BTR
Aeromotive A1000pumpar 2st
Trick flow bränslefilter 2st
1680cc Bosch spridare
Fuelcell
Styrsystem
Maxxecu
7" Nexus surfplatta istället för mätare
Egt sensorer på varje cylinder för individuell mätning och kompensering
Bilen vid inköp innan demontering
Mvh Victor