volvo 244-76 bruksbil..denna ska få färg nu efter rostlagning samt ev en modernare motor, har skaffat F motor härvan till en volvo 244-91 så får vi se vad det blir för spis... men denna ska ju åkas med... eller säljas ..kolla... Visa mer
det ser onekligen bättre ut med en färg.... Nu har fillern torkat ..
Höger sidan vart ok... Ser några små prylar som behöver spacklas i lite... Vänster sida vart lite små rinningar som ska slipas ner o så några små blessyrer där med...men I det stora hela ganska ok... O är ju inte långt borta till att åka till boxen... För att bli blå igen.. Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org
Vi kör en garage lack.... Blöter golv delar av tar huv , skärmar först...
Någon rinning på framskärm..... Ska försöka polera lite o blåsa på imorgon . Sen får resten gå dörrar o bakskärmar samt tak.... Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org
Utrustas lite lätt... Nyare svarta breda lister...
Ska få en annan läpp i kofångaren fram en sk GT läpp... Nya däck+fälg ska dit... Vet ej riktigt vad ännu... Har 4st orginal skitfina 260 orginal Alu fälgar... O sen har jag persus 16tum som kanske kan bli antracitgråa.... Då behövs ju spacers oxå... Får fundera
Jag ska kika in ditt projekt... Kul med gamla Volvo , det är Volvo orginal färg , tror den heter 121 den kulören eller 122....körde med mipa färg.klart det finns brister men det ska vara en brukskärra.. Ska sen gå igång med min-75 264 ska bli kul...
Har slutmonterat bakänden... Lite små hål som ska borras till gummilist, sen fram ska emblem på skärmar monteras samt vänster kromlist runt blinkers ... (Nya skärmen där hade inga clipshål, köpte clips från CVI) Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org
Jaha... Då är det nästan färdigt.... Ska man åka med den nu? Eller vill nån köpa den kanske? Ska dra igång med 264 an igen nu tänkte jag.. Eller ska jag stoppa i turbo motorn..?? Ja vi får se.. Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org
500 rpm stadig fin tomgång... Och bara 16400mil...bilen kanske är för orginal för att börja riva ur motor o byta ... Är lite kluvna tankar om detta... Kanske måste skaffa nått annat att skifta motor i... Får fundera... Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org