Jaha det blev en sväng till verkstan idag också
Tänkte ju att jag skulle fixa klart bromsarna på en sida iallafall men det gick ju lite sådär.
Börjar med bak då
Byte till högersidan då det är lite mer plats o smidigare där. då passade org skivan rätt skapligt lustigt nog. tog precis i..
får se om det blir ett shims eller om det räcker att slipa lite bara när det kommit hem nya skivor.
Försökte lyfta på en av fälgarna som följde bilen vid köpet men de blev tvärnit (va visst 14") så gick ut o hämtade en 15" speedline fälg o det fungerade ju, men aningen tajt då också dock..
Verkar lite svårt att få till bra där fram faktiskt
testade lite på högersidan även här. (med samma adapter som jag hade på vänster) ifall jag missat nåt..
Passade ju sådär, skivan blev bra centrerade i ok-hållaren men tyvärr blev skivan stum när man drog fast den.
Ville iallafall testa o se hur det skulle bli o de va väl tur i oturen att man gjorde för adaptrarna passar självklart inte ihop med oken även om tillverkaren påstår det.
ni ser varför här nedanför
adaptern är för "hög" så belägget skulle aldrig gå fritt utan att man slipar typ 10mm. o det finns det ju inte direkt tillräckligt med material i adaptrarna för att göra.
får kika på nån annan lösning istället tror ja..
Vore himla skönt o hitta någon färdig lösning/färdigt koncept.
Annars finns det ett par olika vägar att gå
se om det passar med nyare fjäderben mot framvagn och drivknut/axel.
Eller om man ska försöka leta reda på ett eftermarknadskitt o öppna plånboken...
K-sport har enda kittat jag hittat men de går ju på typ 12k.
Tycker dock att kitten till golf 1 borde passa o de går ju få lite billigare.
finns det några förslag så är dom hjärtligt välkomna!