3026
Sök

Motorn får inte nån bensin!

12 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
Hej, har nu tappat bort min fjärrdosa till alarmet på min BMW E36 325i från år 91.
Alarmet är en cargard 850s som är monterad efterhand av förra ägaren.
Efter att jag tappat bort fjärrdosan så har jag inte kunnat starta bilen pga. av att startspärren kommer emellan.
Jag har dock lyckats komma åt startspärren så det går att få runt startmotor med gnista då den startar med startgas men det kommer inte fram bensin, så nu min fråga har eller vet någon hur man ska göra för att få det att funka ?

Är väldigt tacksam för all form av svar och tips ni kan komma med!!!!

1 140 Inlägg
29 januari 2013
Skulle gissa på att startspärren på något sätt kopplar ifrån bränslepumpen, lyssna om bränslepumpen går igång när du vrider på tändningen.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

AskforRobban
29 januari 2013
Kontakta
1. Carl Radiokontroll AB | www.carlradio.se
054 - 10 04 25
Spärrg. 3
653 41 KARLSTAD

Fråga efter Perra angående en ny fjärrdosa till ditt larm. Du kommer även behöva koda dosan och det går snabbt.

Hälsa från Robban som har jobbat där så är du safe smile

12 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
tackar det uppskattas verkligen big_smile!!!!!

9 Inlägg
30 januari 2013
tror att den fjärrdosan innehåller en chip som skickar signa kontakt på nåt sätt, när den sitter ihop med nyckeln. hade liknande problem en gång fick köpa ny nyckel med fjärrdosan, men som sagt lyssna på pumpen om den går eller inte. kan ju vara annat också

3 Inlägg
30 januari 2013
du kan koppla ur larmet genom att hitta "databoxen" och slita ur den sen tar du och lättar plastkåpan under ratten och kollar vilka kablar som e skarvade (enklast att se är om de e tex en blå som blir tex vit) sära då på dom och koppla ihop rätt färg så ska problemet vara löst.

oftast så är kablarna kopplade till motorns spridar system de vill säga att om du direktkopplar pumpen så kommer de ändå inte gå att starta bilen

Sök