Bilen jag ska bygga på är en 518 e34 som är trött och törstig ! har man en gång åkt pigg diesel så vill man inte åka något annat och denna gången kommer de bli minst de dubbla effekten!
jag vill få ut 500 hjulhästar men ja tror inte den håller för de så ja landar nog på på 450 i motorn till å börja med
ungefär vad jag tänkt med.
va för pump kommer du köra med?
Min plan va:
oöppnad om606, byte blockpackning om603 turbopump med 7,5 element zf låda med lamell därefter med 765 tryckplatta,enkelmassesvänghjul. annat grenrör + turbo Men min tanke va o höja varvtalet till 7000 varv men fick förklarat att oljepumpen/vattenpumpen börjar kavitera innan de varvtalen är nådda och ventilerna flyter vilket skulle bli omfattande renovering men funderar om man behöver vassare olje/vattenpump o isåfall var får man tag på de?
jag vill få ut 500 hjulhästar men ja tror inte den håller för de så ja landar nog på på 450 i motorn till å börja med
Min plan va:
oöppnad om606, byte blockpackning om603 turbopump med 7,5 element zf låda med lamell därefter med 765 tryckplatta,enkelmassesvänghjul. annat grenrör + turbo Men min tanke va o höja varvtalet till 7000 varv men fick förklarat att oljepumpen/vattenpumpen börjar kavitera innan de varvtalen är nådda och ventilerna flyter vilket skulle bli omfattande renovering men funderar om man behöver vassare olje/vattenpump o isåfall var får man tag på de?
jag har en rs203 med 8mm å 220cc så 6000varv å de e en sån du ska ha !
Min plan va:
jag har en rs203 med 8mm å 220cc så 6000varv å de e en sån du ska ha !
Finns det någon som har någon erfarenhet utav den "nya" pumpen med utvändig alda eller var det kallas? Den man sett på nätet som använder en wastegate till att påverka stopparmen.
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
bästa i branschen om det är dieselmekens du syftar på?
Ja, dieselmekens är den jag syftar på, så vitt jag har förstått det så ska den fungera på ett sådant sätt att det i princip aldrig ska kunna svartryka och att motorn inte ska dra onödigt mycket med bränsle oavsett hur man kör. Stämmer detta eller har jag fel, eller finns det fler fördelar?
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."