2965
Sök

Lånade pengar till polare för bil.

4 261 Inlägg
21 februari 2013
du vet vart han bor hoppas jag? säger bara vad jag skulle ha gjort..åk ditt med några kompisar o ta allt hans skit..TV-soffa-etc etc tills du har tbax din summa. Plus ge han ett bra stryk..så att han aldrig glömmer..

Men vet du vad?? hur skulle du veta? jag har faktiskt min bästa kompis som som blivit rånad av sin barndoms vän som han kännde hela livet och snubben tog hans 30.000 som han hade hemma.. han litade på honom och han visste vart pengarna fanns. så en tidigt morgon tog han cashen ..la dom i väskan och drog. Men min kompis farsa drog till hon och kicked hans ass kan man säga..så dom fick tbaka pengarna..men vi har aldrig sett den här killen igen.

Så känner för dig!
gör samma sak!

Mvh

773 Inlägg
21 februari 2013
Gilgamesh skrev:
han bor hemma med sin familj om det är till någon hjälp...

det där med att skicka folk på honom är inget alternativ.

Inte skicka folk utan ta med massa polare skräm han skriver han inte på då har du iaf försökt förespråkar inte våld, då det kan bli du som får ersätta honom

4 261 Inlägg
21 februari 2013
silversnurran skrev:
Gilgamesh skrev:
han bor hemma med sin familj om det är till någon hjälp...

det där med att skicka folk på honom är inget alternativ.

Inte skicka folk utan ta med massa polare skräm han skriver han inte på då har du iaf försökt förespråkar inte våld, då det kan bli du som får ersätta honom

tycker han ska göra allt för att få tbaks sina pengar..till o me slå honom ordentligt..det är pengar som han har jobbat hårt för..

det är samma sak som att ens familje medlem blivit våldtagen eller skjuten..ska man gå till polisen ?

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
21 februari 2013
alltså det där med skräma taktikten fungerar inte, jag vet vart han bor då vi bor i samma område, som sagt, jag vill lösa detta på ett normalt och schysst sätt.

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

773 Inlägg
21 februari 2013
Gilgamesh skrev:
alltså det där med skräma taktikten fungerar inte, jag vet vart han bor då vi bor i samma område, som sagt, jag vill lösa detta på ett normalt och schysst sätt.

Funkar det inte på 2 år vrf konsultera på garaget om vad du ska göra. Våld föder våld men i vissa fall som detta är det kanske gynnande att brutalt slå in huvet på han tvinga han skriva över bilen på dig sälj den ta dina 20k och ge resterande till honom så blir du inte skyldig till stöld eller något brott.

Angående våldtäkten panda666 så var det ett dumt förslag att ta upp här då det inte kan bedömas som en pengaskuld detta är papper det andra är eget kött och blod där hade enda saken enligt mig varit att kastrera kuken som gjort det med hammare och spik:P

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
21 februari 2013
hehe, du blandar ihop mig med trådskaparen, som sagt i mitt fall fungerar inte våld.

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

773 Inlägg
21 februari 2013
Gilgamesh skrev:
hehe, du blandar ihop mig med trådskaparen, som sagt i mitt fall fungerar inte våld.

Sorry då, men våld som du säger är inte alltid rätt men har man väntat i snart 2 år på 20000 kr så hade jag inte annat än valt våld då skit förtjänar skit. Men man måste ändå tänka sig för att han kanske känner annat folk som inte är rädda för att dra kniv etc så knivig situation

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
21 februari 2013
silversnurran skrev:
Gilgamesh skrev:

Sorry då, men våld som du säger är inte alltid rätt men har man väntat i snart 2 år på 20000 kr så hade jag inte annat än valt våld då skit förtjänar skit. Men man måste ändå tänka sig för att han kanske känner annat folk som inte är rädda för att dra kniv etc så knivig situation

i mitt fall handlar det om 40000kr. smile

773 Inlägg
21 februari 2013
Kan ju bara säga att lånar jag ut 500 spänn vill jag ha papper på det efter den skandalen jag gjorde i moppe åldern, lånade en polare 4000 spänn till att laga motorn då han rasa toppen. Glad i hågen som man var och polare sedan dagis, gick man glatt till banken plocka ut pengarna körde till moppe butiken i byn köpte grejerna som behövdes lagade hans moppe då han inte kunde skruva. Nästa dag var allt okej 2 dagar senare sålde han moppen för 20 tänkte fint då kan jag få tillbaka pengarna, då hade han redan köpt en epa och hade inte råd. Ännu finare slippa åka i regns och snö tänkte jag, slutade med att jag snackade med hans mamma dem sålde hans epa och gav mig 5000 som plåster på såren. Nu har vi inte pratat  på 8 år så några riktiga vänner finns det inte än då jag har svårt o släppa in dem, därav jag vet vad han snackar om men säger bara lös det förhoppningsvis utan våld så mycket bättre.

4 261 Inlägg
21 februari 2013
silversnurran skrev:
Gilgamesh skrev:

Funkar det inte på 2 år vrf konsultera på garaget om vad du ska göra. Våld föder våld men i vissa fall som detta är det kanske gynnande att brutalt slå in huvet på han tvinga han skriva över bilen på dig sälj den ta dina 20k och ge resterande till honom så blir du inte skyldig till stöld eller något brott.

Angående våldtäkten panda666 så var det ett dumt förslag att ta upp här då det inte kan bedömas som en pengaskuld detta är papper det andra är eget kött och blod där hade enda saken enligt mig varit att kastrera kuken som gjort det med hammare och spik:P

hehe ville bara säga det. men tycker det är väldigt respektlöst att inte betala tbaka har själv som sagt min bästa vän som jag skulle kunna låna han en miljon och skulle få tbaka det så man ska inte låna pengar vart som helst.

men till ts: Om du vill ha cashen tbaka måste du göra som jag säger..finns inga andra vägar. Annars  kan du bara acceptera att du förlorade pengarna som du kunde använda till nått för dig själv, istället är dom borta i vattnet.

DEVIL
1 171 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Har varit i kontakt med fogden, och dem lät positiva till detta smile hoppas det löser sig, om inte annat så hamnar hos fogden, och dem gör utmätning vilket betyder att jag kommer få mina pengar förr eller senare, alla har varit till stor hjälp och det glädjer mig!

tack!

bmw m power

4 261 Inlägg
21 februari 2013
Legosoldaten skrev:
Har varit i kontakt med fogden, och dem lät positiva till detta smile hoppas det löser sig, om inte annat så hamnar hos fogden, och dem gör utmätning vilket betyder att jag kommer få mina pengar förr eller senare, alla har varit till stor hjälp och det glädjer mig!

tack!

hehe tycker fortfarande du ska gå slå honom;) och slå bra!wink

DEVIL
1 171 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
panda666 skrev:
Legosoldaten skrev:

tack!

Skulle jag inte ha några som helst problem med, men jag har blivit anmäld för misshandel två gånger förut, så har två prickar, skulle inte uppskatta en tredje ^^

bmw m power

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 februari 2013
Hoppas det löser sig för dig!
Fan vad drygt när du ska vara snäll mot en polare och han är så efterbliven att blåsa dig hmm

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 751 Inlägg
21 februari 2013
Du kommer bara förlora själv på att slå honom.

Who Djaa bless no man curse

Sempre Inter
537 Inlägg
21 februari 2013
kör över han med bilen.

Elvis
HPC KayTown

4 261 Inlägg
21 februari 2013
Legosoldaten skrev:
panda666 skrev:
Legosoldaten skrev:

tack!

Skulle jag inte ha några som helst problem med, men jag har blivit anmäld för misshandel två gånger förut, så har två prickar, skulle inte uppskatta en tredje ^^

jesus dom här reglerna..du kan alltid maskera dig;)

Cadillac_The_King
21 februari 2013
Legosoldaten skrev:
Det är så att min polare gick i tankarna om att köpa en bil hos en bilhandlare, rätt som det var så tog han lån och hade ingen handpenning, han fick heller inte ta ett lån till, så han frågade mig om jag kunde lägga handpenningen på 20,900kr, jag gick med på att lägga dom pengarna i bilen (vart står jag nu, finns inga papper skrivna att jag la pengar i bilen) enda jag har är ett kvitto på att jag satte in pengarna till företaget som sålde bilen som handpenning.

Nu vill han inte betala tillbaks, hur löser jag detta på bästa sätt? Har jag nån chans att gå till Kronofogden?

Då jag enbart har ett kvitto från banken där det står Bilhandlarens Firma namn på, och summan (och att det är insatt av mig såklart)

snäll vän du har eller inte hade slåt ijäl han o säga upp bekant skapen med han eller göra ett helvette för sånna väner är ju inget att ha varför blåser man än vän på över 20k

1 624 Inlägg
21 februari 2013
Våld löser ingenting grabbar.

DEVIL
1 171 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Nej det är sant, våld löser inget, men det var humor smile Och jag hoppas detta går vägen, kan säga att han inte är min vän efter detta iallafall smile

bmw m power

Sök