TjenareNu kommer den en uppdatering tillslut
har varit lite dött här.
Men under tiden har jag lackat mina fälgar, letat läckor i vakuum systemet, bytt luftmassemätare och smackat på sommar däcken
Har även läst av bilen på datorn för att den den hackar fram och låter som en diesel
Dags för lite bilder!!!!!
Däcken avslagna från fälg kanten och in burna i tjejens uthus för lackning.
Två fälgar lackade på ovansidan 2 lager är lagda (tror jag) min iphone har börjat svika mig på bilder.
Det är efter 4 lager plast dip.
Dags för insidan
två lager på
(kommer lite bilder mer sen om fälgarna )
dags att fixa lite vakuum läckars. 5 m 4mm slang och 5m 5mm slang
Slang från tankavluftning trasig
hitta det på vägen hem från elmia
Andra änden oxå trasig
Bytte oxå slangen som sitter vid två slangklämmor för att den var av. den går till dumpen
Här är gamla slangen som jag prata om innan till dumpen.
slang till trasig
nästan alla slangar till vakuum systemet och alla slangar som redan var byta var trasiga)
en trasig till men den slangen var mindre än 4mm
så fick korta ner den men det löste sig
Dags för inpackning i bilen efter att ha torkat överkvällen har även under tiden hunnit lacka sista fälgen.
Blev tvungen att lacka om en hel fälg pga av att plasten som jag hade spänt upp på vägen hade lossnat och ramlat på fälgen när den var blöt. sen kan ni ju lista ut resten:(
dags att tvätta av bilen riktigt innan man smackar på sommar däcken som blev en dag försenat
ist blev det en annan sak
dags för luftmassemätar byte pga av att min bil dör när jag frikopplar och går dåligt i vissa lägen (biltema satt det i innan) men nu sitter det en bosch luftmassemätare och nu dör han inte när jag frikopplar.
klar med luftmassemätare byte.
se goddag då. när man ska gå in och släcka felkoden på luftmassemätaren så har man fått en till fel kod. som är att min lambda sond har packat och åkt hem för det är livet
in på autoexperten och kolla på en ny. svin dyrt kostar 1700 kr typ. så nej tack blev och åka till fastcar och fråga där och får köpa en som ska sitta i rs6:a för 1000 något
så fort man har pengar.
Tillbaka till bilderna
första sommar däcket på:) såg lite konstigt ut med röda men blev snyggt ju längre jag ser det
har fått på alla sommar däck och sänkt ner bilen. ser bättre ut
tagen ifrån tvättrummet på jobbet. ser riktigt snyggt ut. bilen ser hög ut för den sänktes precis ner och inte hunnit suttit i den än
när man kommit hem så hitta man den här på köksbordet
dekaltrim hade äntligt jobbat
dom glömde www. men det gör inget
oj den här var suddig. men fick lust att bara ta en snabb bild på bilen när jag hjälpa kompisen med hans bil.
fick röda mattor av polaren. Ja eller nej???
det var den bildbomben
Imorgon blir det att dra ut till kungsåra bildemontering och plocka ett yrör till glykolen och en spolarpump.
Ska även göra rent spjälhuset och tvätta bilen nog eller vänta med att tvätten den förens på lördag.
Hej så länge