E36 325 Coupé Stance/tyskstuk och allmän uppfräschning..Ett rullande projekt! Njuter av åkturen!
Jobbar på med mitt nyförvärv, en e36 325 coupé! (Börjar på sid 5) innan dess har jag hållt på med en e30. Försöker få bilen i gott skick och till att bli en liten nackvridare så som gamle e30in.. Jobbar på att försöka få... Visa mer
exakt vad måste du göra för modiefieringar för att få i M50in ? är grymt sugen påt själv. fin jobb
Är egentligen inte så mycket, e36 motorfästen, e28/e34 kuddar, skarva kabelhärva, byta bromsservo till golf 1 (tror jag det är) jag har från en e21, endel byter kardan till en från 328 men gjorde aldrig jag köpte ju allt mitt komplett så kommer inte riktigt ihåg vilka grejer jag har... när man väl har allt går det väldigt smidigt i
finns ett par olika recept om du googlar, särskilt på ppf
Rullande projektet - BMW E36 Coupé stance/tyskstuk allmän uppfräschning
vid generatorfästet skulle det ha suttit ett litet remhjul..
Leta rätt på några gamla apparater o testa lite fall det gick o få till nåt men gav upp
efter att ha vart ut på provtur med det ihoplappade termostathuset
Sen så har jag roat mig med att sätta in en ny knapp för kylfläkten och en för tutan, plus en liten diod under värmereglagen och vita vid fötterna
Har fått nys om en bakvagn till den också med nya powerflexbussningar monterade och en baslåda så nu blir de o jobba en månad o se vad man får ut av det
Besiktningen gick bra! slutade med totalt tre st 2:or, HC-värde för högt ( kan nog bero på att den nästan sitter vid bakaxeln då jag kasta upp ett system snabbt efter motorbytet så jag kunde köra ) men ska byggas nytt o flytta fram den lr kasta på en bättre begagnad som ligger här hemma o skräpar parkeringsbromsen ville inte ta ordentligt så får köpa nya backar, byter väl skivor o belägg med på en gång.. o sen får jag ställa ner dimljusen lite
Fick faktiskt beröm för att den va fin så kändes lite extra kul, plus att de va en rätt rolig syn att se besiktningsmannen försöka ta sig i och ur bilen
jahapp, ikväll när man kom hem från jobbet stressa man på lite färg på midjelisten fram på kofångarn.. vart inte så där himla bra så ska väl se fall man får låna verkstan imorn på jobbet o slipa ner o göra om lite plus polera resten utav bilen lägger upp nån bild då på hur det vart men inget man är stolt över haha!
Fick in den vite på verkstan och körde igång med rubbing, polering och en ordentlig vaxning efter jobbet listen som jag lacka såg lite bättre ut i dagsljus så fick va som den blev
vä-bakdörr före
efter
så de blev
inga vackra bilder utan fotade med mobilen så.. ja
Har gått segt att uppdatera nu då man vart hemma hos far o mor där internet inte riktigt vill som jag.. men men! i helgen kommer det lite bilder på vad som hänt under månaden har ett litet fint paket på väg hem till mig med...
sådär..då va man uppe i östersund igen med bimmern! Reste under natten till lördagen, i Tönnebro så stanna jag för att sova en liten stund o träffa på en sänkt e46 kombi..där låg det en litauisk kille o sov som fick upp ögonen för min bil o vi börja prata lite trevlig grabb va det! va på väg hem från norge där han jobbade hehe.
Men lite vad jag hunnit göra nu med bmwn.. termostathuset sprack ju så skicka efter ett nytt ifrån schmidmann och bytt
gamla lagningen som inte mår bra
nya!
på plats
en tvätt på de sen
rost upptäcktes efter besiktningen på båda sidor bak...blev lite sur eftersom jag tycker den är lite allvarligare..skönk ihop ca 1,5 cm bak utav detta.
lagning!
klart på vänstra sidan som va värst
högra
fick ingen resultatbild där då de kom några kompisar o prata lite
myspys
Bytt bromsar runt om på bilen med men vart på så dåligt humör när jag lyckades dra av en hjulbult så inga bilder på det
Fick lägga dit lite gummikuddar i fjädrarna bak så man kunde lasta lite på resan upp
har även införskaffat lite plastidip jag leker med just nu, momentskaft, nån "fälgskydd sprej" plus lite fönstertoning nån som vet fall skydds sprejen är nåt att ha? tänkte att man skulle slippa polera dom varje vecka
röck dän lysena o börja tona
ett lager på
börjat lägga på lite glossifier, nu väntar ja bara på att de ska torka så jag får se hur det blir på bilen
funderar på om man skulle slita bort den gula toningen ifrån dimmisarna och röktona dom ist bu eller bä?