2310
Sök

Vilket Trim Till Bmw F10 525d

tuningservice.se
91 Inlägg
14 mars 2013
om man bara ökar railtrycket är det svårt att få någon större effektökning vilket kcr oftast gör.  Vet inte riktigt hur vtech gör. Men förmodligen ökar dom railtryck en viss del samtidigt som dom ökar spridartiderna och därav får mer effekt än kcr. möjligt att dom ökar laddtryck med något hekto då det är sån stor effektskillnad mot original.

tycker 300hk låter mycket. jämför tex med itsfun eller allcartuning (som dessutom har bromspapper) eller en effektbox som ställer på spridartiderna. alla de siffrorna ligger runt 250 hk

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 mars 2013
sebben skrev:
tycker 300hk låter mycket. jämför tex med itsfun eller allcartuning (som dessutom har bromspapper) eller en effektbox som ställer på spridartiderna. alla de siffrorna ligger runt 250 hk

Det är ju samma motor 525, 530 så bara 250hk ur en 525 är ju ungefär vad 530 ger original.  Itsfun listar chip till 530 som ger 272hk, hade dem varit pålästa hade de kunnat köra samma programvara i 525 och fått ett kanon "steg2".   Hänger du med?  :-)

(baserat på att vi pratar 3liters 6:an)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

tuningservice.se
91 Inlägg
14 mars 2013
Japp hänger med smile Så länge växellåda spridare insug m.m är samma så är det kanon. Ingenting jag vet finns säkert på google.

92 Inlägg
15 mars 2013
Jag kan rekommendera att ta en titt på Superchips www.superchips.co.uk

Riktigt stora utomlands. Du får en liten handdator hemskickad som du läser ur bilens mjukvara som du sen skickar över till superchips. Efter nåt dygn får du tillbaka den nya mjukvaran och du kan nu skifta mellan original och trimmad när du vill. Jätteenkelt att återställa original vid besiktning, vintertid eller när bilen ska lämnas in på BMW (viktigt då modifierad mjukvara kan flagga bilen så att garantier slutar gälla).

Farsan har de på sin 535d e61. Över 350 dieselhästar med 0.72 i blandad förbrukning!

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 mars 2013
328E36CAB skrev:
Jag kan rekommendera att ta en titt på Superchips www.superchips.co.uk

Riktigt stora utomlands. Du får en liten handdator hemskickad som du läser ur bilens mjukvara som du sen skickar över till superchips. Efter nåt dygn får du tillbaka den nya mjukvaran och du kan nu skifta mellan original och trimmad när du vill. Jätteenkelt att återställa original vid besiktning, vintertid eller när bilen ska lämnas in på BMW (viktigt då modifierad mjukvara kan flagga bilen så att garantier slutar gälla).

Farsan har de på sin 535d e61. Över 350 dieselhästar med 0.72 i blandad förbrukning!

Snacka om självförtroende att chippa bilar på postorder. :-)

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

92 Inlägg
15 mars 2013
Ser inget problem med de?

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 mars 2013
328E36CAB skrev:

Om någonting suger sig, exempelvis att bilen inte startar så är du ju mer eller mindre rökt.

27 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
torpis skrev:
328E36CAB skrev:

Om någonting suger sig, exempelvis att bilen inte startar så är du ju mer eller mindre rökt.

håller med dig där

1 Inlägg
30 maj 2013
torpis skrev:
sebben skrev:

Det är ju samma motor 525, 530 så bara 250hk ur en 525 är ju ungefär vad 530 ger original.  Itsfun listar chip till 530 som ger 272hk, hade dem varit pålästa hade de kunnat köra samma programvara i 525 och fått ett kanon "steg2".   Hänger du med?  :-)

Nu är denna tråd lite gammal men hoppas att trådstartaren tänker till här.

Lite info om BMW 525D samt 530D.
Motorerna är i grund och botten samma MEN.... Växellådorna är olika.
525d skall ha en ZF GA8HP45Z automat växellåda som är specad för 450Nm.
530d skall ha en ZF GA8HP70Z  automat växellåda som är specad för 700Nm.

Lycka till

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 maj 2013
Toast661 skrev:
torpis skrev:
sebben skrev:

Nu är denna tråd lite gammal men hoppas att trådstartaren tänker till här.

Lite info om BMW 525D samt 530D.
Motorerna är i grund och botten samma MEN.... Växellådorna är olika.
525d skall ha en ZF GA8HP45Z automat växellåda som är specad för 450Nm.
530d skall ha en ZF GA8HP70Z  automat växellåda som är specad för 700Nm.

Lycka till

Det stämmer mot vad jag läst mig till också. De manuella skall dock vara lika mellan 525 och 530.

Sök