Fast det finns ingen milangivelse på Transportstyrelsens sida gällande Fiaten. Vad kan det bero på?
Dom missar ibland att knappa in det eller så är bilen ombes på ett ackredierat företag, då kommer inte mätarställningen in i registret men står på pappret.
Marea är i mitt tycke en bra bil, delar teknik med Brava/Bravo. Åker bra i dom. Enkel teknik som så ofta i FIAT vilket gör den billig att underhålla och reparera.
Xantian är en riktigt bekväm vagn, tyst och mjukt går dom på sedvanligt franskt vis. Dieselsmurfen sammanfattade dom fullständigt. Jag skulle inte tveka att ta hem en sådan om den är i bra skick och allt fungerar, har skruvat en hel del Citroën och just Xantia är (trots myter och vad någons farbrors kusins sysslings grannes böcklingrökandes arbetskamrat tror sig hört på en kafferast på sitt gamla jobb) lättmekade om man vet vad man håller på med, alla bilar har sina egenheter och "udda" lösningar.
Ok, så Marea skulle kunna vara ett alternativ... Hur ska man tänka kring att det saknas milangivelse i fordonsupplysningen? Kan det tyda på att det är något lurt? Kamrem på den va?
Dom missar ibland att knappa in det eller så är bilen ombes på ett ackredierat företag, då kommer inte mätarställningen in i registret men står på pappret.
Många säljare har börjat göra så, antagligen av tre anledningar: 1. Då kan dom utan att ljuga skriva nybesiktigad nybes, besk, nybeskitad och allt spännande det brukar kallas vilket gör bilen mer lättsåld.
2. Många har inte som du lärt dig att gå in på transportstyrelsens sida och kollar utan tar då för givet bilen är bes ett år eller så till vilket ökar försäljningschanserna.
3. Den kan ha varit obes fram tills nu, en del ställer bilen och kör inte på vintern och låter bes gå ut eller ett dödsbo eller ngn annan anledning.
Fasen, blir ingen Xantia, rosa plupp i Folksams statistik... Glömde kolla det.
Jag ger inte mycket för Folksams MYCKET kritiserade statistik. En gammal Corolla skulle vara bättre än en Xantia? Nja... Regel nummer ett är: Ju tyngre bil ju bättre klarar du dig. Vill du ha en krocksäker bil är valet en Mercedes 190 alla dagar i veckan. De har 2 längsgående balkar i karossen som inte ger vika för något... Frontar man en nyare mjuk bil mot en sådan pansarvagn får nog de i den nyare bilen smaka på lite tyskt järn..
Som du ser har jag själv bara stora och tunga bilar. Bra så. Ungarna åker säkert.
Vill även byta ut fruns lilla (men halvnya) VW Polo till En Volvo XC90 så hon får maximalt skydd men hon vägrar pga "för stor bil" Hon vägrar köra mina bilar. Trots att alla har automatlåda. Suck.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fasen, blir ingen Xantia, rosa plupp i Folksams statistik... Glömde kolla det.
Jag ger inte mycket för Folksams MYCKET kritiserade statistik. En gammal Corolla skulle vara bättre än en Xantia? Nja... Regel nummer ett är: Ju tyngre bil ju bättre klarar du dig. Vill du ha en krocksäker bil är valet en Mercedes 190 alla dagar i veckan. De har 2 längsgående balkar i karossen som inte ger vika för något... Frontar man en nyare mjuk bil mot en sådan pansarvagn får nog de i den nyare bilen smaka på lite tyskt järn..
Som du ser har jag själv bara stora och tunga bilar. Bra så. Ungarna åker säkert.
Vill även byta ut fruns lilla (men halvnya) VW Polo till En Volvo XC90 så hon får maximalt skydd men hon vägrar pga "för stor bil" Hon vägrar köra mina bilar. Trots att alla har automatlåda. Suck.
Fasen, blir ingen Xantia, rosa plupp i Folksams statistik... Glömde kolla det.
Jag ger inte mycket för Folksams MYCKET kritiserade statistik. En gammal Corolla skulle vara bättre än en Xantia? Nja... Regel nummer ett är: Ju tyngre bil ju bättre klarar du dig. Vill du ha en krocksäker bil är valet en Mercedes 190 alla dagar i veckan. De har 2 längsgående balkar i karossen som inte ger vika för något... Frontar man en nyare mjuk bil mot en sådan pansarvagn får nog de i den nyare bilen smaka på lite tyskt järn..
Som du ser har jag själv bara stora och tunga bilar. Bra så. Ungarna åker säkert.
Vill även byta ut fruns lilla (men halvnya) VW Polo till En Volvo XC90 så hon får maximalt skydd men hon vägrar pga "för stor bil" Hon vägrar köra mina bilar. Trots att alla har automatlåda. Suck.
Yeaopp, en sådan. Pansarvagn. Kamkedja. Facelift med sköldar på dörrarna, ser fin ut. Rullat lite. Haft flera sådana, smidig med äkta MB-känsla och äkta träpanel ingen plast, efter 48000mil låter det fortfarande doooff när man stänger en dörr.
Eller en sådan snarare eftersom jag letar efter en manuell...
Ja. En sån. Kommenterar inte annonsen i övrigt. Dock har en bil med automatlåda två stora fördelar: Ungdomar undviker dessa eftersom de tycker att de "är skittråkiga" och du slipper byta koppling.
Jag förtydligar gärna mitt utlåtande om Folksams undersökning då jag faktiskt har lite insikt i denna om du vill.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Eller en sådan snarare eftersom jag letar efter en manuell...
Ja. En sån. Kommenterar inte annonsen i övrigt. Dock har en bil med automatlåda två stora fördelar: Ungdomar undviker dessa eftersom de tycker att de "är skittråkiga" och du slipper byta koppling.
Jag förtydligar gärna mitt utlåtande om Folksams undersökning då jag faktiskt har lite insikt i denna om du vill.
Ja, jag tycker att det där är knepigt, på vissa modeller kan betyget i Euro NCAP vara tre-fyra stjärnor medan den är rosapluppad baserat på verkliga olyckor. Känns som att den senare säger mer om hur de som är mer om verkliga olyckor klarat sig än en poäng baserad på krocktest i kontrollerad miljö? Skulle ta emot att köpa en rosapluppad just utifrån femåringen min, annars hade jag nog inte brytt mig så mycket. Inser också att jag i den här prisklassen får nöja mig med medelhög säkerhet, enda undantaget där (baserat på Folksams statistik och NCAP) var väl bilen jag var och kollade på idag...
Dom missar ibland att knappa in det eller så är bilen ombes på ett ackredierat företag, då kommer inte mätarställningen in i registret men står på pappret.
Många säljare har börjat göra så, antagligen av tre anledningar: 1. Då kan dom utan att ljuga skriva nybesiktigad nybes, besk, nybeskitad och allt spännande det brukar kallas vilket gör bilen mer lättsåld.
2. Många har inte som du lärt dig att gå in på transportstyrelsens sida och kollar utan tar då för givet bilen är bes ett år eller så till vilket ökar försäljningschanserna.
3. Den kan ha varit obes fram tills nu, en del ställer bilen och kör inte på vintern och låter bes gå ut eller ett dödsbo eller ngn annan anledning.
Ok, de försöker alltså kanske få det att låta lite bättre än vad det är men det behöver inte innebära att det är något lurt... Har nog aldrig varit så misstänksam som i detta biljagande, ser fällor bakom varje annonsrad!
Eller en sådan snarare eftersom jag letar efter en manuell...
Ja. En sån. Kommenterar inte annonsen i övrigt. Dock har en bil med automatlåda två stora fördelar: Ungdomar undviker dessa eftersom de tycker att de "är skittråkiga" och du slipper byta koppling.
Jag förtydligar gärna mitt utlåtande om Folksams undersökning då jag faktiskt har lite insikt i denna om du vill.
Jag drar mig inte för att kommentera annonsen, tärningar...ung kille, bakhjulsdrift, vinter och halt, "stor" stereo, samt ska bes närsomhelst.
Men just en 190 eller c-klass som vi tidigare varit inne på är bra bilar, går sällan sönder, och om dom gör är dom enkla att laga och det mesta finns att köpa hos din lokala bildelsnasare.
Eller en sådan snarare eftersom jag letar efter en manuell...
Ja. En sån. Kommenterar inte annonsen i övrigt. Dock har en bil med automatlåda två stora fördelar: Ungdomar undviker dessa eftersom de tycker att de "är skittråkiga" och du slipper byta koppling.
Jag förtydligar gärna mitt utlåtande om Folksams undersökning då jag faktiskt har lite insikt i denna om du vill.
Jag drar mig inte för att kommentera annonsen, tärningar...ung kille, bakhjulsdrift, vinter och halt, "stor" stereo, samt ska bes närsomhelst.
Men just en 190 eller c-klass som vi tidigare varit inne på är bra bilar, går sällan sönder, och om dom gör är dom enkla att laga och det mesta finns att köpa hos din lokala bildelsnasare.
Lägger till Mercedes på min favoritlista tror jag! Fast inte just denna... Fanns inte många ute.
Bil för max 10'000 kr. Det är en "no brainer"... En Golf-3, kanske till ock med en Golf-4 idag? Med minsta motorn, 1,6 liters.
1. Bensinsnål 2. Billig i försäkring. (Viktigt punkt för en med nybakat körkort.) 3. Lättkörd (Skapligt pigg upp till 3000rpm.) 3. Billiga delar, finns i massor.
Lågmilare. Snälla på saltet i Gävle, ser ut som att skärmarna är kvar Jag skulle tycka att det är en god kandidat, pruta en del, bjuda 8500 om den är okej och få den för 9-10 och ha som ett argument att skatten kommer om ett tag.