Porraz skrev:
Men är du sann eller?... Låter det verkligen som att du håller med mig när du säger: "Skulle säga att många som skruvar med bilar absolut har möjligheten att komma till lackeraren med en helt nerplockad bil, så ditt påstående där, det ser jag däremot som "skitsnack""???
Du säger alltså nästan precis det jag sa fast lägger till i slutet att mitt påstående är skitsnack, så du får det att låta som om jag hade sagt motsatsen, att det INTE blir billigare om man kommer med en isärplockad bil. Jag sa, att det är inte många som har den möjligheten, alltså även kunskapen så klart, inte att folk som skruvar med bilar inte har den möjligheten, det är lite skillnad där. Förstår du skillnaden? Jag förtydligar; det är inte många som är så pass kunniga och som har möjligheten att skruva isär en hel bil jämfört med dom som INTE kan. Ditt inlägg är med andra ord helt meningslöst och för inte diskussionen framåt utan snarare bakåt. Så om du håller med, vad är det då som är skitsnack??? Jag hajar inte.
Hur ska du ha det? Ena stunden säger du att det inte låter som om jag håller med dig, stunden efter att jag skriver i princip samma sak (fast det är då i din värld inte att hålla med).
Jag hävdar fortfarande att det är skitsnack att säga att "det är inte många" som har möjlighet att plocka ner bilen. Det -är- många som har möjligheten att lämna in en bil "nedplockad". Sen att folk väljer att inte göra det i många fall är en helt annan femma. Och nej, det innebär inte att jag säger att alla, eller ens "de flesta" har möjligheten. Men att det skulle vara, som du framhäver det "väldigt få" (torde ses som motsvarigheten till "det är inte många") håller jag inte med det minsta om.
Fast du verkar vara lite smått ambivalent rent generellt. Ena stunden går det absolut inte att få en hellack snyggt och bra gjort för 6,10 eller 20k och det är rent skitsnack, enligt dig. Stunden efter går det, om man känner lackeraren. För det var vad du skrev. Det är givetvis fullt möjligt du åsyftade "med kvitto", men, du gnäller på att jag inte läser vad du skriver, och du skrev inte "med kvitto" här, så jodå, jag läser.
Nu tänker jag, till skillnad från dig, inte fortsätta upprepa mig, utan helt enkelt hoppas på att du slutligen förstår. Förstår att alla inte måste tycka som dig, och kan acceptera det utan att gå upp i limningen. Om inte, så fortsätt gärna tugga i PM eller liknande, om du nu känner att du envist vill fortsätta försöka hävda dig.