Har inget med tråden att göra men det är en sak jag inte fattar. Dammtussarna blir bara fler och större ????? Köpte ju en ny dammsugare för ett tag sedan och allt har fungerat kanon men nu när tanten åkt på semester är dom där dammtussarna här igen. Har kollat i städskrubben och dammsugaren är kvar.
Det betyder tyvärr att du tillbringar alldeles för mycket tid hemma istället för att vara där vi helst vill att du ska vara! BYGG! Jag ska försöka förklara så att det inte blir för tekniskt, alltså enkelt förklarat: Om du går runt hemma så flyttas dammkornen av din rörelse i luften. Detta gör att dammet hopar sig till tussar. Om du däremot inte rör runt dammet (alltså är i garaget),eller som jag, sitter still framför datorn, blir det inte dessa dammråttor, då dammet ligger separerat fortfarande. Det dammsugaren gör är att den "skrämmer" dammet så det ligger still, och antagligen har dammsugaren fattat tycke för frugan, och lyssnar inte till dig?
Bara min teori, om det ligger nån sanning i det hela vet jag inte.
Har inget med tråden att göra men det är en sak jag inte fattar. Dammtussarna blir bara fler och större ????? Köpte ju en ny dammsugare för ett tag sedan och allt har fungerat kanon men nu när tanten åkt på semester är dom där dammtussarna här igen. Har kollat i städskrubben och dammsugaren är kvar.
Det betyder tyvärr att du tillbringar alldeles för mycket tid hemma istället för att vara där vi helst vill att du ska vara! BYGG! Jag ska försöka förklara så att det inte blir för tekniskt, alltså enkelt förklarat: Om du går runt hemma så flyttas dammkornen av din rörelse i luften. Detta gör att dammet hopar sig till tussar. Om du däremot inte rör runt dammet (alltså är i garaget),eller som jag, sitter still framför datorn, blir det inte dessa dammråttor, då dammet ligger separerat fortfarande. Det dammsugaren gör är att den "skrämmer" dammet så det ligger still, och antagligen har dammsugaren fattat tycke för frugan, och lyssnar inte till dig?
Bara min teori, om det ligger nån sanning i det hela vet jag inte.
Tror jag hittat felet. Drog i magnapullen på dammsugaren flera gånger och den startade inte. Säkert tanten som glömt tanka den. Var annars ett jädrans långt snöre i magnapullen.
Kan hända att det blir garage och bilbygge på lördag.
Nu har jag varit och byggt lite synd bara att det är sådant tråkbygg som inte gör sig på bild. Tog iallafall någon bild så ni ser att jag varit till garaget.
Borrat och gängat hålen i ramen där karossen skall fästas. Fick plocka lös allt för att få tillgång till hålen. Efter det fick jag börja märka och borra sparklådorna och sedan plocka på allt igen. Påbörjade sedan bygget av förstärkning mellan torped/golv/dörr. Måste fåmdet stabilt så inte färgen spricker när man stänger dörren.
Då har man byggt färdigt badtunnan och fått tid för bilen igen fast sommarn har ju en massa tidstjuvar så som gräsmattor mm.
Håller ju på med förstärkningarna nere vid golv/torped/dörr och insåg att jag måste börja svetsa fast delarna som är gjorda. Har hållit på det så man kan ta lös och justera eller göra ändringar men idag var det bara att börja limma ihop nere vid sparklådorna för annars kan jag inte göra förstärkningarna.
Tog lös sidoplåtarna och sparklådorna så jag kunde svetsa ihop den nedre böjen på sparklådan. Körde även sidoplåten i Engelska hjulet så jag fick en svag sväng på den. Fick även justera böjen lite i krypm och sträckmaskinerna.
Gjorde en massa hål med håltång så det var enkelt att svetsa ihop delarna.
Sedan var det bara att svetsa och slipa
Sedan var det bara att montera ihop allt igen.
Och sedan fortsatte jag med förstärkningsplåtarna tills det var dax att göra kväll.
Spenderat 7 timmar på bygget och det är fortfarande torpeden man jobbar på. Två förstärkningar färdigtillverkade idag och sedan en liten förändring på torpeden + lite svetsning av småbitar för att få torpeden tät.
Förstärkningsplåt
Lite tillägg på torpeden så jag får det tätt
Och diverse ställen jag svetsat på lite plåt så det blir tätt.