Om någon har en, eller känner någon som har en taklucka till en -69 som dom kan tänkas sälja, hör gärna av er. Min taklucka misstänker jag är från en annan årsmodell då den inte riktigt passar.
Gillar verkligen den här karossen, men i BMWklubben kallas de "Rostens Moder". ÄR också inne på att jag en dag ska ha en eller iaf en sedan (E3). Med rätt fälgar och sänkt är de helt rätt.
När jag ser rosten påminns jag om mitt eget projekt, men där har inte varit så mycket fusklagningar på någon bil jag sett tidigare......lycka till. Må dina lagningar hålla i evighet......
Gillar verkligen den här karossen, men i BMWklubben kallas de "Rostens Moder". ÄR också inne på att jag en dag ska ha en eller iaf en sedan (E3). Med rätt fälgar och sänkt är de helt rätt.
När jag ser rosten påminns jag om mitt eget projekt, men där har inte varit så mycket fusklagningar på någon bil jag sett tidigare......lycka till. Må dina lagningar hålla i evighet......
I will prenumerera!
Jo, jag har läst om några skräckexempel, en del bilar har knäckts på mitten av rosten... Men jag har haft någorlunda tur ändå, största delen av de 27 år den stod innan jag köpte den har den stått inomhus så den har klarat sig relativt bra.
Härligt! Följer ditt projekt sedan tidigare, riktigt kul när bilar som stått i flera decennier räddas!
fan bra jobb! börjar arta sig. Bestämt fälgar än?
Fälgarna är på G. Vad det är för något får du se när jag fått dom..
Började helgen med att köpa fälgar! Rial mesh 16x8, ET11.
Stod i annonsen att det var 15". Så under köpet kollade jag inte noggrannare än att de var i bra skick, men när vi kom hem och tittade närmare såg vi alltså att det var 16".
Snäppet bredare än orginal.
Ska blästras av och lackas. Sen blir det snäppet lägre profil på däcken.
Började helgen med att köpa fälgar! Rial mesh 16x8, ET11.
Stod i annonsen att det var 15". Så under köpet kollade jag inte noggrannare än att de var i bra skick, men när vi kom hem och tittade närmare såg vi alltså att det var 16". http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 76c2f8.jpg
Hade först tänkt att låta denna gamla lagning vara, men ändrade mig. Det var dålig form på den, och knölig som fan. Bättre att fixa det direkt, medans kapklinga och svets går varma.
Ser ju fint ut det där.... Bra beslut att fixa till den gamla lagningen, det hade inte tagit lång tid innan det hade synts på utsidan.
Ja, sen är det skönt att veta att det är rätt gjort, så slipper man gräma sig en månad efter lack.
Fick lite mer gjort igår också:
Samma procedur på andra hörnet.
Kapa ur och svetsa
Eftersom bilen förmodligen fått sig en liten smäll en gång i tiden, så var det knölig plåt på vänster bak. Blev plåtriktardebut, vart väl hyfsat iaf. Glömde ta bild innan.
Helt bedrövligt knölig här också, så det byttes ut.
Nu måste jag ju börja fundera kring vad för färg den ska bli. Är lite inne på vit, grå/silver eller Le mans blå, men kom gärna med förslag.
Blev bara en dag i garaget i helgen. Slipade mer lack i front och motorutrymmet. Har slipat bitvis de helger jag är hemma och sedan sprayat zinkfärg på det.
Varmt som fan var det också, inte bara bilar som behöver kylning.
Såg en stor spackelklump på insidan av bakpartiet, precis bakom reservhjulsbaljan så därför jag inte upptäckt det tidigare. Efter att ha slipat lite:
Ska borra hål för stötfångarhornet senare.
Detta lilla på andra sidan:
Snart slutar jag skolan, så då kan man få upp tempot lite!