Lite kort historik om "Bettan"; köpte den som en nödbil då min dåvarande 528,E39 helt enkelt blev för dyr i drift m.m. Började sen plugga, då kördes den mindre och mindre men beslutade ändå att byta stötterna samt... Visa mer
Hej! Tänkte dela med mig av den resan jag precis har börjat, en totalrenovering av en BMW E30. Ska försöka hålla mig på en lagom nivå vad gäller pengar, då det kan bli svårt att få igen dem sen. Men får se hur det går me det Den erfarenhet jag har av bilmeckande är väldigt begränsad, så jag kommer att lära mig samtidigt som jag renoverar.
Detta har hänt hittils:
Börjar med vänster ok, ser ut att behöva sig en genomgång
Höger länkarm var inte riktigt lika lätt att lossa som på den vänstra sidan. Den självlåsande muttern till mittersta kulleden ska lossas i motorrummet, om det inte satt en platta i vägen från motorfästet. Får vänta med att lossa den tills motorn ska ut!
"Bettan" har lämnat marken. Har tyvär inte hänt så mycket på sistone, haft en del problem med att få loss en låsbricka eller ring som håller fast navet på bakaxeln. Vill renovera så i detalj jag kan och bör, kanske är det enklare att sänka hela bakvagnen i ett stycke?
Hej! Nu vart det ett tag sedan det hände något i denna tråden, har vart sjuk och upptagen med annat. Har tyvär inga bilder på det men börjat lossa på drivaxlarna, kanske blir lite bilder på söndag. Ska iväg i helgen men lite hinner man nog med att mecka!
Trodde nästan denna tråden blivit deaktiverad, vart verkligen kass med meckeriet på sistone!
Men nu är snart höger bärarm nere. Haft lite problem med att den yttre bulten går emot påfyllningsröret till tanken, men det är löst nu. Såg bakom all smuts och underredsmassa att den sitter med en vanlig låsring
En fråga angående detta: Skulle ni bara pluggat tanken efter att röret är borta eller behöver man även tömma tanken? Tänkte att gör man bara rent runt omkring och pluggar den omgående borde det väl inte komma in nån smuts i tanken?
Blir tyvärr bara tråkig text denna gången, har ett gäng bilder....nånstans
om inte så skulle tanken bli jävligt tung annars tror jag det kvittar men jag har ingen aning
Tänkte försöka hålla mig till fjädring och bromsar denna gången, så man inte hamnar i renoveringsfällan med hela bilen i delar Låter gärna tanken vara där den är denna omgången.