10 januari 2014
Trådstartare
var en stund sedan jag var här inne.. jag har fått min konsol med tändningslås och monterat det och kopplat in elen till tändningsrelät.. har även försökt starta den igen sen jag bytte tändningslås. det första som hände var att det nya tändningslåset hängde sig på start läge så det är väl första och sista gången som jag säger detta (tacka fan för dåligt batteri). så plockade ut hela konsolen och smörjde upp låset och funkade fint testade många gånger innan återmontering.. så när allt var på plats igen fick den till att gå runt men ville inte starta kolla pumpen och den matade inte längre bytte pump och fick den till att ta bensin men ville inte starta så börja felsöka och insåg att det är dags att byta brytare och kondensator.. så beställde brytare rotor lock kondensator (stift och kablar ny bytt sen innan).. så idag äntligen fick jag tummen ur det förbannade stället som den brukar sitta hårt på. börja riva ner kondensator och ser en kabel som sitter på kondensatorn fäste från tändningsfördelaren och den är av på två ställen så nu ska det rivas och då ska allt kontrolleras samtidigt innan åter montering. och även en liten avstickare kan vi säkert ta här.. Tröttnade på min lilla Mitsubishi colt 89:a för liten för trång och inte lämpad till en familj på 5 pers.. så hittade en Saab 900 og på blocket som jag bytte mig till och sen hade jag två mopeder som jag behövde bli av med så jag bytte de mot en bes Ford mondeo sedan.. så nu sitter jag med 3 bilar på min uppfart.. har inte en aning vad jag håller på med ibland va ska jag med tre bilar till? haha Håll till godo min bilgalna vänner