har äntligen fått tebaka lusten för att få igång d24a igen! så nu ska motorn kollas över, började med ventilspelet å dä va ju helt fel på många ska beställa brickor och justera in dom rätt
nu har ja ställt in ventilerna och även bytt dieselpump, för den gick inge bättre med inställda ventiler... felsökt lite och kom på att ett pump byte inte skulle va fel, men den gick inge bättre ändå, den går typ på 4 tror ja, men nu med allt velande å pump byte så undrar ja om nån har en bild på hur spridarrören på pumpen ska sitta? tyvärr äre dåligt med bilder. men de kommer!
fått lite gjort igen, gjorde ett kompprov å de va ju inte i närheten på bra ens... så inte konstigt att den gick dåligt så nu ska den rivas isär å renoveras betydligt mer nogrant. gör om gör rätt!
oh fyfan måste prova kom testa min turbo konverterade 617 ja har i nu den är så pass slut så måste dra igång den ^^
ja inge roligt, så ska byta kolvringar å lämna iväg toppen så blir dä nog bättre okej, har du kollat ventilspelet?
yepp ventilerna står rätt men bolmar vit rök och cp slö men bryr mig inte så specielt mkt då ja har en om617.952 total renoverad i garage bättre köra riktig turbo botten än sug men får vella se när ja hänger i den motorn då 123an står på förvaring tillsvidare
oh fyfan måste prova kom testa min turbo konverterade 617 ja har i nu den är så pass slut så måste dra igång den ^^
ja inge roligt, så ska byta kolvringar å lämna iväg toppen så blir dä nog bättre okej, har du kollat ventilspelet?
yepp ventilerna står rätt men bolmar vit rök och cp slö men bryr mig inte så specielt mkt då ja har en om617.952 total renoverad i garage bättre köra riktig turbo botten än sug men får vella se när ja hänger i den motorn då 123an står på förvaring tillsvidare
ja latar mig inge! har fått hem grejer nu så ska byta kolvringar te häljen å toppen har ja lämnat iväg för ventilarbete. bara ja får tillbaka toppen så ska den snart vara åkbar
ja latar mig inge! har fått hem grejer nu så ska byta kolvringar te häljen å toppen har ja lämnat iväg för ventilarbete. bara ja får tillbaka toppen så ska den snart vara åkbar
byt vev o ram lager oxå när du ändåså håller på hade ja gjort
byt vev o ram lager oxå när du ändåså håller på hade ja gjort
ja vevstakslager ska ja byta, ska kolla hur ramlagren ser ut