Lite trimning an b230 fk motor H-profil nya fk kolvar starkare toppbultar nya laget i hela motorn portad och planad 530 topp bruna saab spridare t3/t4 turbo extraktor "turbo"
Emil: ofan, byta motor ? Är det inte näsan bättre att sälja 740 och hoppas du går plus ?(tänker nu på att den kommer upp på annons för typ 90-100k) och börja om ? Känns som det där kan bli ruggit dyrt och byta motor annars. jocke: hittat 940 ännu ?
så du tror att jag kan få 90-100 k för min? hehe Isf så köper jag bara ett nytt block och plockar över allt å byter till den nya veven å lite annat:)
Okej lite uppdatering efter att projektet stått still. Detta har hänt toppen som jag hade skulle inte fungera till mitt bygge tack vare förbränningsrum va för små vilket skulle leda till spikningar vid redan 0.1-0.2 bar.
Så jag sålde en gamla 530 toppen.
Pratade med en kille som gjorde toppar efter kundens ände mål så resultatet blev detta.
530 topp Portad urgröpta förbränningsrum och flöd testad resultat 196 cfm vid 16mm lift.
Jag har en v-kam i min, va nöjd med den förra vintern. Men de är ju en ren lekbil/driftbil. En vx3 kam skulle inte jag köpa. Lite tips: V=Mindre bottendrag, högre toppeffekt A=Bottendrag men med en del toppeffekt, rätt bra allround kam.
Jag har en v-kam i min, va nöjd med den förra vintern. Men de är ju en ren lekbil/driftbil. En vx3 kam skulle inte jag köpa. Lite tips: V=Mindre bottendrag, högre toppeffekt A=Bottendrag men med en del toppeffekt, rätt bra allround kam.