3457
Sök

Volvo 240 -80 med b23

Tänkte se om man kan få lite fart på 240in

30 447 Visningar
Uppdaterades senast 7 maj 2014
382 Inlägg
7 mars 2014
#61
_XenoX_ skrev:
nice! Jag har tyvärr bara 2.2 dock enklast att greja med men långt ifrån effektivast. Ska se hur den betér sig med en turbo till våren big_smile

Jag ska följa tråden. Kan ju snappa upp ett o annat smile

mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite tongue

Tekniker
221 Inlägg
7 mars 2014
#62
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:
nice! Jag har tyvärr bara 2.2 dock enklast att greja med men långt ifrån effektivast. Ska se hur den betér sig med en turbo till våren big_smile

Jag ska följa tråden. Kan ju snappa upp ett o annat smile

mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite tongue

Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P


382 Inlägg
7 mars 2014
#63
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:
nice! Jag har tyvärr bara 2.2 dock enklast att greja med men långt ifrån effektivast. Ska se hur den betér sig med en turbo till våren big_smile

Jag ska följa tråden. Kan ju snappa upp ett o annat smile

mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite tongue

Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P

okok smile, joo toppen kommer få sig en rejäl makeover tongue,

Tekniker
221 Inlägg
7 mars 2014
#64
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:

mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite tongue

Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P

okok smile, joo toppen kommer få sig en rejäl makeover tongue,

Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?


382 Inlägg
7 mars 2014
#65
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:

Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P

okok smile, joo toppen kommer få sig en rejäl makeover tongue,

Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?

Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108
Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107

där haru lite vad som e skillnad tongue

Tekniker
221 Inlägg
7 mars 2014
#66
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:

okok smile, joo toppen kommer få sig en rejäl makeover tongue,

Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?

Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108
Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107

där haru lite vad som e skillnad tongue

Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst smile


382 Inlägg
8 mars 2014
#67
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:

Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?

Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108
Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107

där haru lite vad som e skillnad tongue

Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst smile

mjoo hade du haft 2.4 så hade du kunna köpt bränsle och tändnings chip från timos motor så hade du varvat 8000 tongue

Tekniker
221 Inlägg
8 mars 2014
#68
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:

Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108
Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107

där haru lite vad som e skillnad tongue

Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst smile

mjoo hade du haft 2.4 så hade du kunna köpt bränsle och tändnings chip från timos motor så hade du varvat 8000 tongue

Jag gillar 2.4 o så men jag klarar inte av aset till svänghjul som man "måste" ha. . Jag håller på lurar på en trigger för remskivan fram så man kan köra med skeletthjul ihop med 2.4. Då ska vi se på fan!


382 Inlägg
8 mars 2014
#69
_XenoX_ skrev:
dormdasse skrev:
_XenoX_ skrev:

Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst smile

mjoo hade du haft 2.4 så hade du kunna köpt bränsle och tändnings chip från timos motor så hade du varvat 8000 tongue

Jag gillar 2.4 o så men jag klarar inte av aset till svänghjul som man "måste" ha. . Jag håller på lurar på en trigger för remskivan fram så man kan köra med skeletthjul ihop med 2.4. Då ska vi se på fan!

Aa nån sek så e man uppe på maxvarv ;P

77 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#70
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-8a14e38a06c08fe66bf013a611fc3e45.jpg

77 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#71
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-7fff1bd845b8eec9841e5a0ef773dded.jpg
dem får la åka po nån gång.

77 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#72
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-3c8c856fa93f30006d6e42d9b7f9b8d5.jpg

77 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#73
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-3fb4985446f284441703501222f683a0.jpg

77 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#74
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-8c491f1bd46a9bf3d836de8dff76ea61.jpg

blev la hyfsat bra änn sä länge. och jaa, jag har vatt i slagsmål med bromsservon:)

Tekniker
221 Inlägg
12 mars 2014
#75
Naaajs. Har du fått i gång den då? Umm. Hur får du membranet att funka i servon nu då? Hehe


77 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#76
_XenoX_ skrev:
Naaajs. Har du fått i gång den då? Umm. Hur får du membranet att funka i servon nu då? Hehe

har litta kvar. det funkar inte wink

77 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#77
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-5a1973684fbe8fa885161ff306229522.jpg
simpelt funkar

77 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
#79
gasaren skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=mh0uk5rbIK4&feature=youtu.be

omappad ska bromsas på söndag

382 Inlägg
28 mars 2014
#80
gasaren skrev:
gasaren skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=mh0uk5rbIK4&feature=youtu.be

omappad ska bromsas på söndag

Ouff snuskig wink går ju gott på tomgången ju! kan inte vänta tills du ger gärnet med den!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök