nice! Jag har tyvärr bara 2.2 dock enklast att greja med men långt ifrån effektivast. Ska se hur den betér sig med en turbo till våren
Jag ska följa tråden. Kan ju snappa upp ett o annat
mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite
Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P
nice! Jag har tyvärr bara 2.2 dock enklast att greja med men långt ifrån effektivast. Ska se hur den betér sig med en turbo till våren
Jag ska följa tråden. Kan ju snappa upp ett o annat
mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite
Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P
okok , joo toppen kommer få sig en rejäl makeover ,
mjoo men med för hög effekt med 2.2 så e det ju väldigt enkelt att det spikar, finns ju dom som mappar/chippar 2.2 men det kostar lite
Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P
okok , joo toppen kommer få sig en rejäl makeover ,
Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?
Ja precis. Man lär ju knappas hitta ett bränslechip för en human summa .. Jag såg att du kör med en likvärdig setup. Det som skiljer sig lite är ju kammen och sprutet . Sen kanske du får en bättre portning iof =P
okok , joo toppen kommer få sig en rejäl makeover ,
Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?
Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108 Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107
okok , joo toppen kommer få sig en rejäl makeover ,
Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?
Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108 Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107
där haru lite vad som e skillnad
Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst
Förresten, vet du hur stor skillnad det är mellan en Ellemann Typ 77 kam och din Timo?
Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108 Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107
där haru lite vad som e skillnad
Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst
mjoo hade du haft 2.4 så hade du kunna köpt bränsle och tändnings chip från timos motor så hade du varvat 8000
Din kam: Duration: 304, Ventillyft: 12mm, Nockvinkel: 108 Min kam: Duration: 282, Ventillyft: 12.2mm, Nockvinkel: 107
där haru lite vad som e skillnad
Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst
mjoo hade du haft 2.4 så hade du kunna köpt bränsle och tändnings chip från timos motor så hade du varvat 8000
Jag gillar 2.4 o så men jag klarar inte av aset till svänghjul som man "måste" ha. . Jag håller på lurar på en trigger för remskivan fram så man kan köra med skeletthjul ihop med 2.4. Då ska vi se på fan!
Nice tack för infon.. Verkar som jag kan kräma ur lite till då om jag bara skaffar ett bättre sprut. Nått som stör mig är att att varvstoppet hoppar in när motorn går som bäst
mjoo hade du haft 2.4 så hade du kunna köpt bränsle och tändnings chip från timos motor så hade du varvat 8000
Jag gillar 2.4 o så men jag klarar inte av aset till svänghjul som man "måste" ha. . Jag håller på lurar på en trigger för remskivan fram så man kan köra med skeletthjul ihop med 2.4. Då ska vi se på fan!