Okey:) jag får väl bara se till att mäta så jag inte råkar ut för samma sak:) Eller så kanske man får kosta på sig en marinvev;)
japp. ja ända jag hört om marin är att dem inte holler att varva med men kan ha fel. hör det utav en gammal rallyåkare.
jaha:O då var det inget för mig;) jag får hitta på nån bra vev annars blir det orginal!
ja går ju o slipa 23 vevar och sedan använda 230 stakar. så gjorde jag o det ska funka bara dem e ordentligt slipade blir 2461cc om jag inte har helt fel.
indikatorklocka kan vara bra o ha. Så kan du mäta själv. Bra till annat också.
Funkar ju på ramlagren men hur ska man kunna mäta med klocka på vevstakslagret?
finns verktyg te att vet ej redigt hur att ser ud eller funkar
När det gäller vevstakslagret så blir det knepigare. Jag ska prova något nytt som heter plastigage som min vän använder för att kolla vevaxeln. Logiskt sett borde det funkar på vevstakslagret också. Fast det blir lite knepigt.
Funkar ju på ramlagren men hur ska man kunna mäta med klocka på vevstakslagret?
När det gäller vevstakslagret så blir det knepigare. Jag ska prova något nytt som heter plastigage som min vän använder för att kolla vevaxeln. Logiskt sett borde det funkar på vevstakslagret också. Fast det blir lite knepigt.
Tåls att googla på :-)
ja funkar det så blir man mer säker och kan spara pengar