Racerpatrick skrev:
Fy fan måste ja säga! Vilket j*vla tattar mek dom har gjort på den!
Blir galen på folk som inte kan sätta tillbaka det rätt! Visst nödfall så är det undantag. Skönt o se hur en tar han om en R. Följer detta. Keep up
Baro skrev:
Asså lösnongarna folk gör.. man blir juh förbannad! Och på en R dessutom o.O fint att du lägger ner energi på den
Ja man blir knappast förvånad längre över vissa lösningar
hehe.
T-5R om man ska vara noga. Även då Tidningen Bilsport Skriver att det inte finns några T-5R som är 96or. Utan det isf är R. Men tittar man på motorkod och inredning så säger min bil emot det redan där.
Jag vill göra så mycket mer. Men då jag inte har ett fast garage och måste ta mig till jobbet vare dag så är det lite svårt att ha ett rullande projekt spec om man vill göra något större. Men det ska man försöka ro hem ändå!
Då vart de bara av med hjulet igen!
Dit med en ny länkarm. även då det tar emot att montera en vanlig istället för Alu som jag letar starkt efter!!
Kan nog använda alla mina länkarmar som sänke vid det här lagret. Känns ju som att man byter 2st per sida per säsong med en 850.
Testade förskoj skull att slänga på en "turbo" fälg på 302 skivorna. Gick inte redigt fritt från oket om man säger så
Efter att ha råstört mig på att bilen "vibrerar" och att jag fått för mig att vänster bak lager vart på G att gå så blev det att riva isär det.
Borta. Drog dock inte loss det med momentnyckeln. utan använde vanlig hylsa och förlängare i form av järnröret. Bara jag som fått för mig att man inte ska lossa saker med momentnycklar? 60-300Nm Vart la att ta i lite antar jag
Nya på plats.
Testade med nuvarande skivan och en gammal och bägge tyckte jag snurrade snett så att beläggen rörde på sig. Med det nya lagret så står beläggen still och skivan slår inte.
Dock så försvann inte alla mina vibrationer. Snart lämnar jag inte fulet på verkstad så de får hitta vad som är fel.
Har balanserat däcken två gånger. Kanske något att en fälg ser skev ut. Men jag har testat med 2 andra fälgar och jag tycker mig ha samma vibrationer i bilen ändå. Bromsar är ju bytta runt om. Skivor fram och skivorna bak snurrar ju rakt iaf. Har lagt stållinjal på de och de ser inte skeva ut häller.
Nya backar bak. Både spända och lossade så kan inte vara fel där.
Ny styrväxel och styrleder. Ny vänster länkarm.
Några tips på vad det kan vara? Knölar på däcken? Rekommenderat lufttryck på 17" med noname däck?
Iaf nu passerade bilen 33k. Så antar att den snart ska skrotas.. hehe.. En riktig skrothög med andra ord.