Fick lyfta bra mer än vad jag trodde. Inte så att mitt gamla fäste hade arbetat sig neråt.
Motorfästet borta och rengjort lite snabbt. Satt lite halvhårt. Ett par ringnycklar på bra läng är att rekommendera.
Inte alls slut. Kunde vicka den från sida till sida utan större bekymmer. Det nya är rätt svårt att ens rubba.
Monterat bland skiten.
Får inte köra med slip/kapmaskiner eller svets i lokalen. Hittade ingen bågfil så fick stå och jobba med ett blad istället.
Skruvarna ville inte släppa innan de började bli runda.
Nu vart han av efter 5 minuter.
Ett styck fjäderben ute.
Glömde givetvis fjäderspännarna. Men vad jag kommer ihåg så är 60 fjädrarna så korta att de inte spänner utanför dämparens gängor. Hade lite flyt och kunde skruva av det för hand. Annars är det rent livsfarligt att lossa bultarna i toppen!
Ny topplagring och fjädersäte.
Helt slut! Detta händer bara inte på ett par månader. Att folk inte märker eller orkar bry sig när saker börjar bli dåliga?
Fick givetvis inte bort det nedre fästet häller. Kunde köra med knacken och hålla emot men det började rundas och rök bildades så gav upp och började handjaga istället.
Nu vart det på plats igen. Hoppas man inte ändrade allt för mycket på hjulvinklarna. Men får la dra in han igen annars. Stabilisatorstaget hittade även på plats efter kortet togs.
Klart även här som när på sista muttern som åkte iväg. hittade den senare och skruvades dit.
Besviken så fixades inte mina problem till fulla ändå. Det hoppar och lever i bilfan fortfarande. Dock bra mycket lugnare och nu är nästan bilen körbar istället. Mitt donk i framvagnen finns fortfarande kvar. Vad fan kan det vara. Finns ju liksom typ bara drivaxeln kvar nu och bussningar till K-hämmaren.
Det får helt klart bli nya tag framöver.