3209
Sök

Frågor om Subaru WRX -95

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#1
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

Fattar nada! äre WRX, STI, GC8, GT,Type RA eller vad tusan är det jag håller på att köpa? big_smile

Det är denna modellen jag söker i sverige. Hittar bara vanliga imprezor men de är ju icke turbo och 115hk typ hmm
http://www.pistonheads.com/classifieds/ … iment=true

Undrar även vad dessa bilar går för ungefär i sverige? Dum fråga jovisst smile

Tack o hej:)
Senast redigerat av dappe89 (12 februari 2014)

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
#2
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza

där finns info om modellen, en gammal wrx som den där får man inte mycket för tyvärr ... 35-40 kanske om den är i ok skick


172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#3
CHEEVA skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza

där finns info om modellen, en gammal wrx som den där får man inte mycket för tyvärr ... 35-40 kanske om den är i ok skick

Läst där men kommer aldrig fram till något vettigt ju haha!

35-40 är ändå dubbelt av vad den kostar, men såklart kostar ju inreg osv lite.
Men får man den för 15k, inreg med flyg, mat och hotell inräknat för kanske 20-22 totalt så borde man ju kunna gå plus på affären.

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
#4
dappe89 skrev:
CHEEVA skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza

där finns info om modellen, en gammal wrx som den där får man inte mycket för tyvärr ... 35-40 kanske om den är i ok skick

Läst där men kommer aldrig fram till något vettigt ju haha!

35-40 är ändå dubbelt av vad den kostar, men såklart kostar ju inreg osv lite.
Men får man den för 15k, inreg med flyg, mat och hotell inräknat för kanske 20-22 totalt så borde man ju kunna gå plus på affären.

jo man kan helt klart gå plus på en sådan affär smile om inte annat så är det skit roliga bilar, speciellt vintertid !


4 824 Inlägg
12 februari 2014
#5
dappe89 skrev:
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

att du inte hittar någon svensksåld som heter WRX av den årsmodellen beror på att dom hette GT här i sverige wink
GC8 är karossbenämningen tom 00, kombin heter GF8 wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#6
Christian S skrev:
dappe89 skrev:
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

att du inte hittar någon svensksåld som heter WRX av den årsmodellen beror på att dom hette GT här i sverige wink
GC8 är karossbenämningen tom 00, kombin heter GF8 wink

Puh! Äntligen fick jag det förklarat för mig! haha fan va dum man e lol

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
#7
Christian S skrev:
dappe89 skrev:
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

att du inte hittar någon svensksåld som heter WRX av den årsmodellen beror på att dom hette GT här i sverige wink
GC8 är karossbenämningen tom 00, kombin heter GF8 wink

men en gt har 218 hk och den wrx en han länkade har 270 ? enligt wiki hade wrx en högre effekt under de tidiga åren ... kan ha väldigt fel nu men


172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#8
CHEEVA skrev:
Christian S skrev:
dappe89 skrev:
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

att du inte hittar någon svensksåld som heter WRX av den årsmodellen beror på att dom hette GT här i sverige wink
GC8 är karossbenämningen tom 00, kombin heter GF8 wink

men en gt har 218 hk och den wrx en han länkade har 270 ? enligt wiki hade wrx en högre effekt under de tidiga åren ... kan ha väldigt fel nu men

Jasså! Att han säger 280hk är väl ett litet försäljningsknep skulle jag tro. Tvivlar på att det verkligen är den effekten. Dessutom skriver han BHP.. Knappast va roll

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
#9
"In November 1994, the WRX had a power increase to 260 PS (191.2 kW; 256.4 hp). The wheel diameters were increased to 16 inches (410 mm) and brake rotors were both changed to ventilated disks. In Japan, the WRX engine was also offered with the hatchback body variant and was called the "Impreza Gravel Express" but was discontinued due to very limited sales."

enligt texten så ligger effekten orginal på 256.4hk inte 218 som gt
Senast redigerat av CHEEVA (12 februari 2014)


172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#10
CHEEVA skrev:
"In November 1994, the WRX had a power increase to 260 PS (191.2 kW; 256.4 hp). The wheel diameters were increased to 16 inches (410 mm) and brake rotors were both changed to ventilated disks. In Japan, the WRX engine was also offered with the hatchback body variant and was called the "Impreza Gravel Express" but was discontinued due to very limited sales."

enligt texten så ligger effekten orginal på 256.4hk inte 218 som gt

-94 dock men det stämmer nog lika bra in på senare modeller, dom sänkte knappast effekten igen.
Låter riktigt bra!

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
#11
dappe89 skrev:
CHEEVA skrev:
"In November 1994, the WRX had a power increase to 260 PS (191.2 kW; 256.4 hp). The wheel diameters were increased to 16 inches (410 mm) and brake rotors were both changed to ventilated disks. In Japan, the WRX engine was also offered with the hatchback body variant and was called the "Impreza Gravel Express" but was discontinued due to very limited sales."

enligt texten så ligger effekten orginal på 256.4hk inte 218 som gt

-94 dock men det stämmer nog lika bra in på senare modeller, dom sänkte knappast effekten igen.
Låter riktigt bra!

det stycket var om 94-96 smile jag som klippte och klistra lite dåligt bara


172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#12
CHEEVA skrev:
dappe89 skrev:
CHEEVA skrev:
"In November 1994, the WRX had a power increase to 260 PS (191.2 kW; 256.4 hp). The wheel diameters were increased to 16 inches (410 mm) and brake rotors were both changed to ventilated disks. In Japan, the WRX engine was also offered with the hatchback body variant and was called the "Impreza Gravel Express" but was discontinued due to very limited sales."

enligt texten så ligger effekten orginal på 256.4hk inte 218 som gt

-94 dock men det stämmer nog lika bra in på senare modeller, dom sänkte knappast effekten igen.
Låter riktigt bra!

det stycket var om 94-96 smile jag som klippte och klistra lite dåligt bara

Okej! Du verkar lite insatt i dessa kärror, vad tror du man kan få för en högerstyrd import? 25-30 borde väl gå tycker man?

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
#13
ja 25-30 tycker jag är helt ok.. kolla vad man får ge för en gt och lägg dig strax under så säljer man fort smile


172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#14
CHEEVA skrev:
ja 25-30 tycker jag är helt ok.. kolla vad man får ge för en gt och lägg dig strax under så säljer man fort smile

Japp! Billigaste jag hittat på blocket går ju runt 40.

En sista fråga tror ja också, många nämner just att dom har STI version, vad menas med det i detta fallet? Vad skiljer de åt?

4 824 Inlägg
12 februari 2014
#15
dappe89 skrev:
En sista fråga tror ja också, många nämner just att dom har STI version, vad menas med det i detta fallet? Vad skiljer de åt?

motor & drivlina, andra stolar mm.

här kan du läsa lite om STI www.catherineandken.co.uk/sti/sti.html
och här vilken WRX som är STI www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 824 Inlägg
12 februari 2014
#16
besök gärna vårat forum www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök