3209
Sök

Frågor om Subaru WRX -95

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

Fattar nada! äre WRX, STI, GC8, GT,Type RA eller vad tusan är det jag håller på att köpa? big_smile

Det är denna modellen jag söker i sverige. Hittar bara vanliga imprezor men de är ju icke turbo och 115hk typ hmm
http://www.pistonheads.com/classifieds/ … iment=true

Undrar även vad dessa bilar går för ungefär i sverige? Dum fråga jovisst smile

Tack o hej:)
Senast redigerat av dappe89 (12 februari 2014)

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza

där finns info om modellen, en gammal wrx som den där får man inte mycket för tyvärr ... 35-40 kanske om den är i ok skick

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:

där finns info om modellen, en gammal wrx som den där får man inte mycket för tyvärr ... 35-40 kanske om den är i ok skick

Läst där men kommer aldrig fram till något vettigt ju haha!

35-40 är ändå dubbelt av vad den kostar, men såklart kostar ju inreg osv lite.
Men får man den för 15k, inreg med flyg, mat och hotell inräknat för kanske 20-22 totalt så borde man ju kunna gå plus på affären.

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
dappe89 skrev:
CHEEVA skrev:

Läst där men kommer aldrig fram till något vettigt ju haha!

35-40 är ändå dubbelt av vad den kostar, men såklart kostar ju inreg osv lite.
Men får man den för 15k, inreg med flyg, mat och hotell inräknat för kanske 20-22 totalt så borde man ju kunna gå plus på affären.

jo man kan helt klart gå plus på en sådan affär smile om inte annat så är det skit roliga bilar, speciellt vintertid !

4 824 Inlägg
12 februari 2014
dappe89 skrev:
Hej! Någon som har en WRX -95? Hittar nämligen ingen alls i Sverige och underlättar om det att registrera den här efter man hämtat den från England.

att du inte hittar någon svensksåld som heter WRX av den årsmodellen beror på att dom hette GT här i sverige wink
GC8 är karossbenämningen tom 00, kombin heter GF8 wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
Christian S skrev:
dappe89 skrev:

att du inte hittar någon svensksåld som heter WRX av den årsmodellen beror på att dom hette GT här i sverige wink

Puh! Äntligen fick jag det förklarat för mig! haha fan va dum man e lol

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
Christian S skrev:
dappe89 skrev:

men en gt har 218 hk och den wrx en han länkade har 270 ? enligt wiki hade wrx en högre effekt under de tidiga åren ... kan ha väldigt fel nu men

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Christian S skrev:
dappe89 skrev:

men en gt har 218 hk och den wrx en han länkade har 270 ? enligt wiki hade wrx en högre effekt under de tidiga åren ... kan ha väldigt fel nu men

Jasså! Att han säger 280hk är väl ett litet försäljningsknep skulle jag tro. Tvivlar på att det verkligen är den effekten. Dessutom skriver han BHP.. Knappast va roll

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
"In November 1994, the WRX had a power increase to 260 PS (191.2 kW; 256.4 hp). The wheel diameters were increased to 16 inches (410 mm) and brake rotors were both changed to ventilated disks. In Japan, the WRX engine was also offered with the hatchback body variant and was called the "Impreza Gravel Express" but was discontinued due to very limited sales."

enligt texten så ligger effekten orginal på 256.4hk inte 218 som gt
Senast redigerat av CHEEVA (12 februari 2014)

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:
"In November 1994, the WRX had a power increase to 260 PS (191.2 kW; 256.4 hp). The wheel diameters were increased to 16 inches (410 mm) and brake rotors were both changed to ventilated disks. In Japan, the WRX engine was also offered with the hatchback body variant and was called the "Impreza Gravel Express" but was discontinued due to very limited sales."

-94 dock men det stämmer nog lika bra in på senare modeller, dom sänkte knappast effekten igen.
Låter riktigt bra!

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
dappe89 skrev:
CHEEVA skrev:

-94 dock men det stämmer nog lika bra in på senare modeller, dom sänkte knappast effekten igen.
Låter riktigt bra!

det stycket var om 94-96 smile jag som klippte och klistra lite dåligt bara

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:
dappe89 skrev:
CHEEVA skrev:

Låter riktigt bra!

det stycket var om 94-96 smile jag som klippte och klistra lite dåligt bara

Okej! Du verkar lite insatt i dessa kärror, vad tror du man kan få för en högerstyrd import? 25-30 borde väl gå tycker man?

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
12 februari 2014
ja 25-30 tycker jag är helt ok.. kolla vad man får ge för en gt och lägg dig strax under så säljer man fort smile

172 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:
ja 25-30 tycker jag är helt ok.. kolla vad man får ge för en gt och lägg dig strax under så säljer man fort smile

Japp! Billigaste jag hittat på blocket går ju runt 40.

En sista fråga tror ja också, många nämner just att dom har STI version, vad menas med det i detta fallet? Vad skiljer de åt?

4 824 Inlägg
12 februari 2014
dappe89 skrev:
En sista fråga tror ja också, många nämner just att dom har STI version, vad menas med det i detta fallet? Vad skiljer de åt?

motor & drivlina, andra stolar mm.

här kan du läsa lite om STI www.catherineandken.co.uk/sti/sti.html
och här vilken WRX som är STI www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html

Mvh Christian

4 824 Inlägg
12 februari 2014
besök gärna vårat forum www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian

Sök