2434
Sök

Sterion har låst sig på SAFE

334 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
hej hej..

har en audi a6 årsm 2001 cd sterion har hängt sej på safe mode har provat o hålla in som man skall hur länge som hälst o har provat att ha igång bilen ett tag har provat o koppla ur batteriet inget funkar får spel o kastar ut skiten snart.. nån som vet hur jag skall göra. mvh

Rösta gärna på mina bilar Mvh

154 Inlägg
23 februari 2014
Har du kvar manualen till den så bör det finnas en kod där. Annars får du fara till Audi och låta dem låsa upp din stereo.

Annars hittade jag en engelsk guide.

1. Turn on radio. The radio display shows "SAFE".

2. Press the P.Scan and RBDS buttons simultaneously and hold until "1000" shows on the display. Release the buttons. Do NOT press these buttons again, otherwise the radio will consider "1000" to be the code.

3. Use Preset buttons 1 ... 4 to enter the four-digit code number from your radio card. Preset button 1 corresponds to the first digit, Preset button 2 corresponds to the second digit, etc. Each press of the button increments the number by 1.

4.Once the code shown on the display is correct, press the P.Scan and RBDS buttons simultaneously and hold until the word "SAFE" appears in the display, then release the buttons.

The radio should unlock and be usable shortly afterwards.

6. If an incorrect code is entered, the word "SAFE" appears, first flashing and then continuously. You can repeat the above steps to unlock the radio once more, the number of attempts will be shown in the display. If an incorrect code is entered again, you radio will be locked for about one hour. After one hour - the radio must stay on and the key must remain in the ignition lock - if the display goes out, the you can repeat the above procedure to unlock again. The cycle - two attempts, one hour lock-up - still applies.

Volvo 850 T5 -94

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
de vet jag redan o de står på tyska i den.. men den har hängt sej på safe går ej o få fram så man kan slå in koderna..

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
ahaa så tändningen måste va på 1 timme eller e de bara nycklen som måste sitta i ?

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
ahaa så tändningen måste va på 1 timme eller e de bara nycklen som måste sitta i ?

Radion ska vara på...dvs tändningen behöver inte vara på, men nyckeln ska sitta i tändningslåset (om allt fungerar som det ska så stängs ju radion av när du tar ut nyckeln ur tändningslåset, inte när du slår av tändningen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
går å slå på radion när nycklen är ur med men har nycklen i för säkerhetens skull tongue åter kommer 15.15 om de funkar för då har de gått lite mer än 1 timme smile

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
går å slå på radion när nycklen är ur med men har nycklen i för säkerhetens skull tongue åter kommer 15.15 om de funkar för då har de gått lite mer än 1 timme smile

Hmm, ska inte säga hur det är före facelift med originalstereon, men på en faceliftad A6 så ska det inte gå om det är "som det ska" (min far kan dock göra det i sen, men där är det inte "som det ska vara")

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
facelift va mena du

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
facelift va mena du

Facelift...det kom 2001b (2002) i praktiken. Lite utseendemässiga (och annat) förändringar. Min A6 är en facelift ex.vis, din är då en "före facelift"

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
har du bild på din "facelift" hehe

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
har du bild på din "facelift" hehe

Du hittar den under mina bilar? wink
.
.
.
.
.
.
.
<---- Bara att klicka på den där
Senast redigerat av it_mutt (23 februari 2014)

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
hitta ingen bild på din sterio hehe kanske jag som fattat fel men din a6a va fin smile

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
hitta ingen bild på din sterio hehe kanske jag som fattat fel men din a6a va fin smile

Jaha, nej, alltså, stereon är väl..."skit samma". Det jag menade var att det ändrades en massa när faceliften kom (på hela bilen). Så, det är möjligt att det innan faceliften gick att ha stereon igång utan nyckeln i.

Det var SÅ jag menade (att det då ev. kom någon ändring i själva "elsystemet" (i brist på bättre ord) )

- - Edit - -

Iofs, jag har; http://www.nascom.se/images/concert2.jpg

O faen vet nu vid närmare eftertanke om inte Concert 2 kom just...2002
Senast redigerat av it_mutt (23 februari 2014)

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
hehe okok jag skulle vilja ha tag i navigerings dvd'en till audi A6an har ju navigeringssystem men ej skivan.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
hehe okok jag skulle vilja ha tag i navigerings dvd'en till audi A6an har ju navigeringssystem men ej skivan.

Men du har BNS då? Ingen display i stereon utan bara i kombiinstrumentet (mitt mellan hastighetsmätare och varvräknare) och en liten knappsats (typ) vid handbromsen?

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
jao typ så e de ja smile

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
jao typ så e de ja smile

Ja då är det väl lite kört. Tror senaste som finns till ditt system är 2011 =/

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
Var kan man få tag i den skivan då ? vet du det ?

gjorde nu som de skall göras men koden verka ej funka på sterion sad fast de e koden som är i boken
Senast redigerat av patrik531 (23 februari 2014)

Avstängd
10 388 Inlägg
23 februari 2014
patrik531 skrev:
Var kan man få tag i den skivan då ? vet du det ?

gjorde nu som de skall göras men koden verka ej funka på sterion sad fast de e koden som är i boken

Mitt bästa tips där är faktiskt tyska ebay. Ditt system heter ju BNS 4.0 (PR-7q9)

Så där har du nog störst chans att hitta något faktiskt (aldrig sett det på någon begagnatsida i sverige).

Gällande koden...ja, då är det ju lite kasst, VAG hjälper sällan till gratis heller =/

334 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
tyska ebay var de ja haha får kolla om ja kan finna nått..

Sök