3289
Sök

Ska besikta bilen, behöver lite hjälp med avgasvärden

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
11 mars 2014
#21
Vem köper K-sprit idag för 50 spänn flaskan när samma innehåll kostar 9 kr/l ute i pumpen?


847 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#22
Echonator skrev:
Vem köper K-sprit idag för 50 spänn flaskan när samma innehåll kostar 9 kr/l ute i pumpen?

det får kosta vad det kostar.. spelar ingen roll

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
11 mars 2014
#23
Alltså han menar etanol i pumpen, samma som i k-sprit på flaska inne i butiken smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

847 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#24
t_one21 skrev:
Alltså han menar etanol i pumpen, samma som i k-sprit på flaska inne i butiken smile

vissa säger ju att det är skillnad på skiten? men om jag slår i 3l etanol och 4l bensim blir det bra eller?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
11 mars 2014
#25
Har ingen erfarenhet att att justera avgasvärdena med etanol tyvärr, kanske finns någon annan som har smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
11 mars 2014
#26
Crxkoffe skrev:
t_one21 skrev:
Alltså han menar etanol i pumpen, samma som i k-sprit på flaska inne i butiken smile

vissa säger ju att det är skillnad på skiten? men om jag slår i 3l etanol och 4l bensim blir det bra eller?

Förmycket etanol förstör värdena också.. Prova runt 30% etanol och som någon skrev. Skit i k-spriten.. den gör precis samma funktion som etanolen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

8 883 Inlägg
11 mars 2014
#27
Crxkoffe skrev:
Echonator skrev:
Vem köper K-sprit idag för 50 spänn flaskan när samma innehåll kostar 9 kr/l ute i pumpen?

det får kosta vad det kostar.. spelar ingen roll

Varför då inte fixa felet i stället för att hålla på med häxbrygder?

Fotograf på tierpidag.se

847 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#28
bilen gick igenom med blanka papper , körde 1 flaska k-sprit så gick det bra smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

847 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#29
Hamilton skrev:
Crxkoffe skrev:
Echonator skrev:
Vem köper K-sprit idag för 50 spänn flaskan när samma innehåll kostar 9 kr/l ute i pumpen?

det får kosta vad det kostar.. spelar ingen roll

Varför då inte fixa felet i stället för att hålla på med häxbrygder?

för att jag hittar det inte, har kollat igenom 110% av bilen , gått igenom precis allt jag kan hittar inget som är fel ändå

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

8 883 Inlägg
11 mars 2014
#30
Crxkoffe skrev:
Hamilton skrev:
Crxkoffe skrev:

det får kosta vad det kostar.. spelar ingen roll

Varför då inte fixa felet i stället för att hålla på med häxbrygder?

för att jag hittar det inte, har kollat igenom 110% av bilen , gått igenom precis allt jag kan hittar inget som är fel ändå

Kanske anlita någon som kan då.

Fotograf på tierpidag.se

847 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#31
Hamilton skrev:
Crxkoffe skrev:
Hamilton skrev:

Varför då inte fixa felet i stället för att hålla på med häxbrygder?

för att jag hittar det inte, har kollat igenom 110% av bilen , gått igenom precis allt jag kan hittar inget som är fel ändå

Kanske anlita någon som kan då.

jag kan min bil tro mej, har även varit inne på service flertal gånger, hc låg på 400 innan, drog ut till en kompis , öppnade huven sen fixade han felet på 30sek , nu ligger hc på 50

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
11 mars 2014
#32
Crxkoffe skrev:
Hamilton skrev:
Crxkoffe skrev:

för att jag hittar det inte, har kollat igenom 110% av bilen , gått igenom precis allt jag kan hittar inget som är fel ändå

Kanske anlita någon som kan då.

jag kan min bil tro mej, har även varit inne på service flertal gånger, hc låg på 400 innan, drog ut till en kompis , öppnade huven sen fixade han felet på 30sek , nu ligger hc på 50

Schysst, grattis får man väl säga då smile Ja du verkar ju inte ha kass koll på din bil så det kan räcka med lite fuffens för att komma under gränsvärdena ibland smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

847 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#33
tackar, det känns skönt att få blankt papper iomed att ägaren innan har försökt i 2 år tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

847 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#35
pluggade igen kanisterfiltret eller hur det stavas, så sjönk hc från 400 till ca 48 samt att jag bytte olja, filter termostat

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

773 Inlägg
12 mars 2014
#36
Crxkoffe skrev:
pluggade igen kanisterfiltret eller hur det stavas, så sjönk hc från 400 till ca 48 samt att jag bytte olja, filter termostat

haha:)

Ännu en fin Crx redo för vägarna:)


847 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#37
silversnurran skrev:
Crxkoffe skrev:
pluggade igen kanisterfiltret eller hur det stavas, så sjönk hc från 400 till ca 48 samt att jag bytte olja, filter termostat

haha:)

Ännu en fin Crx redo för vägarna:)

klart smile Ska bara byta termostat igen för den jag har nu gör så bilen går upp på röd hmm

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

773 Inlägg
12 mars 2014
#38
Crxkoffe skrev:
silversnurran skrev:
Crxkoffe skrev:
pluggade igen kanisterfiltret eller hur det stavas, så sjönk hc från 400 till ca 48 samt att jag bytte olja, filter termostat

haha:)

Ännu en fin Crx redo för vägarna:)

klart smile Ska bara byta termostat igen för den jag har nu gör så bilen går upp på röd hmm

Så simpla som crx är så är det väl en timmes jobb:) lärde mig skruva i en crx:)
Men aja lycka till och glid nu en massa;)


44 Inlägg
12 mars 2014
#39
okej prova med att få tag i ett original och kör med det.. lambdamätaren sitter annorlunda på extraktor röret.. kan vara de att den inte mäter rätt då.. men de är vad jag tror. ska prova de själv!
Crxkoffe skrev:
CrxPerformance skrev:
har du extraktor grenrör på?

japp, enda jag har , har ej orginal :p


847 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
#40
silversnurran skrev:
Crxkoffe skrev:
silversnurran skrev:

haha:)

Ännu en fin Crx redo för vägarna:)

klart smile Ska bara byta termostat igen för den jag har nu gör så bilen går upp på röd hmm

Så simpla som crx är så är det väl en timmes jobb:) lärde mig skruva i en crx:)
Men aja lycka till och glid nu en massa;)

skulle gärna glida hela veckan, men Kan ej, nått har gått på tok, inte en aning om vad det är men tempen stiger så fort motorn blir varm och sjunker ek, så kan ej köra bilen, sen när jag stänger av den ryker det i motorn, fast asså sprutar.kylarvätska typ, verkar vara hål på en slang, ska till verkstad imon iallafall smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök