Det som pågår just nu är att jag slipar-spacklar-slipar-spacklar om och om igen, inte så kul att se så jag dokumenterar det inte speciellt mkt heller. Kom på att eftersom att jag kommer ge mig på att svetsa och greja med bilen igen när vintern närmar sig så känns det lite onödigt att göra en allt för seriös lack på bilen, därför tänker jag rolla den (Bring it on haters!). Tänkte ta en del av bilen i taget, börjar med fronten för att slippa bli så jävla trött på att slipa och greja. I framtiden är det ju bara att jämna ut ev. ojämnheter och slänga på en lite mer seriös lack så ni behöver inte bli allt för besvikna på mig!
Fick lite granna gjort förutom att slipa idag, nämligen växelspaken! Efter att svärdet gick av så återgick jag till den ursprungliga ideén, anledningen till att jag skrotade den från början var för att "knoppen" blev för tung men nu plockade jag isär skiten och rensa invändigt, så nu hoppas jag på att detta ska funka.
Vad är det för något? Jo men visst fan har du rätt, en fucking revolver! Men inte så farligt som det ser ut, det är bara en kolsyre picka, här borras pipan upp och så rensas det på innehåll som ger onödig vikt.
Sedan limmas den ihop
Sen köttas den redan böjda växelspaken in i pipan, skönt.. ^^
Nu ligger limmet och torkar över natten(24h torktid) sen hoppas vi på att den inte kommer väga för mycket så att den kommer att försöka lägga i andra växlar vid gupp och skit, det återstår att se!
Det var som jag trodde att dämparna gick i botten så nu håller jag på att förlänger dämparfästet, men blev trött så jag gav upp mitt i, dåliT' jag vet.. Jag fortsätter imorgon!
Och en liten bonusbild där bilen får sig lite sprutspackel
Nu ska jag krubba, ah å' hör sen!