granadadr skrev:
Growe skrev:
Tror det är en fluga...folk kan fan inte betala ett skit idag..men dom ska ha nya fina grejer..
åk till valfri villa med en ny normal svennebil knacka på och fråga om du får ta en titt där inne.
kolla sen vad dom har så som platt tv soffor dator osv.
sen ställer du frågan om vad grejerna kostade och hur dom betalades.
snart inser du att dom har äger inte ett skit i det där huset..
folk tar f.f.s ett tv spel på avbetalaning för 4000kr. men vill ge skenet av att dom har råd med dom senaste grejerna.. folk är bara jävligt mycket mer korkade idag än förr.
derför ser det ut som det gör!
sen klagar dom på folk som kör äldre bilar äger inte den senaste platt tv. osv.. men det dom inte tänker på är att alla grejer är betalada kontant vid köp och ägs inte av banken ;-)
plus på den
jag är INTE en prylbög,, hehe får klagomål på min gammla dumbphone,, vill inte ha de nyare,, har en Galaxy på jobbet,, fanskapet går ju inte att använda i bilen,, förstår det krockas mer nu pga mobiltel
jag har en 5 år gammal lcd tv,, ser på tv ca 1 timme per dag,, behövs ingen värsting,, ingen hk souround, osv,, men så har jag inga STÖRRE lån,, utom huslånet då
som inte heller är värst,,
när jag endå är inne på hus,, fattar ej dem som kör amorteringsfritt,, bara att bita sig själv i baken
har rätt mycket skoj saker här hemma vi har 4st platt tv av olika årgångar men tror den dyraste kostade 6.600kr och köptes 2007 och fungerar utmärkt fortfarande.. vi har hemmabio tv spel osv
men man får spara tills man har råd att betala det.
eller vi brukar köpa grejerna och leva snålt resten av månaden.
men vet hur folk runtomkring mig lever och man undrar när dom blev tappade i golvet.
inte äga ett enda skit.
det är ingen som tänker på vad som kan hända om dom blir arbetslösa eller skadar sig och ekonomin fuckar till sig det minsta när dom har fasta utgifter på ungefär samma pengar som dom får i lön.
eftersom dom även handlar mat och skit med kreditkort där dom betala det månaden efter inköpet.
ruskigt vad folk numera leverer på krediter.
känns inte som dom tänker på att alla kan drabbas av ekonomiska problem.
och deras tv dom gav 20K för och har 10K kvar att betal av inte är värd mer än 5000kr på beg marknaden.
dom kan aldrig nolla sina utgifter.
nu bortser jag från boende.
men på 1månad kan jag nolla mina utgifter förutom kostnaden för huset.
bilarna kan vara avställda i morgon
internet är det 1månads uppsägningstid
något jag är väldigt noga att tänka på vad jag än skaffar.