Köp nått udda! En alfa med 3.2 liters V6a låter underbart, (De nyare har 260hkr original.) du kommer antagligen ha en del strul med inrednings detaljer som losnar o sånt, men drivlinan med motorn är det i regel inget fel på. Du kommer vara udda, chansen att du skall ta fel på bil, när du handlat på stormarknaden, är minimal.
Och bäst av allt, till och med resan till och från jobbet kommer vara en enda stor njutning, du kommer bara önska att du jobbade fem mil längre hemmifrån.
Köper du en T5a, M3a, audi A/S4 m.m. Så kommer du försöka ta dig in i fel bil ibland, för på parkeringen råkar det stå fem precis likadana, bara reg-skylten som särar dem åt.
(Ja jag vet! Har ägt ett antal Volvo's.)
(Det finns ca 300 inreggade "Pontiac Fiero" varav knapt 200 är "GT" modellen och om man antar att ca 2/3 av dem är i traffik, så är chansen att jag möter en likadan ganska liten. Ännu mindre blir den om man skall råka på en i vinröd metallick som min är. Kanske 40st i traffik i sverige, med den kulören. = UDDA!)
Jag säger INTE att du skall köpa en Fiero. Jag säger, köp nått udda!
Vist lite knepigare att hitta trimdelar hos lokala styling firman, men det finns delar.
Hittar du på nått kul med bilen, så blir den unik. Trimmar du en T5a, M3a... osv. så blir du fortfarande bara en i mängden.