3352
Sök

förslag på bil med minst 200hk

193 Inlägg
25 november 2006
Leon cupra eller cupra R.
subaru eller evo, inte de nyaste då, lite dyra.
audi s3 runt 2000.
ja listan kan göras lång.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 november 2006
Bmw m3 limo e36
Audi s4
Vene om man får en m5 för 150k men dom e påväg ner iaf..
nån gammel impreza kanske?
evo får du bara en gammal felstyrd i den klassen tyvärr.

Finns många..

Bmw osv..

1 893 Inlägg
25 november 2006
Klubbmannen skrev:
Man bör föreslå någon annan bil än sin egen för att inte se dum och oerfaren ut i den här tråden, om man inte vill det..

Det har du aldeles rätt i! wink
Tur för mig att jag föreslog en MB 500E, och inte Pontiac Fiero GT som jag själv rattar. Jag skulle sett bra fånig ut nu om jag försökte sälja min lilla fattigmans bil till Iceer. wink

Phuhhh! Nära ögat där. big_smile

44 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
hehe jadu Kristian_V  de var nära:)
inte för att ja e stentät men man vill ju lägga ut lite så de blir en hyffsat ny:)

1 893 Inlägg
26 november 2006
Köp nått udda! En alfa med 3.2 liters V6a låter underbart, (De nyare har 260hkr original.) du kommer antagligen ha en del strul med inrednings detaljer som losnar o sånt, men drivlinan med motorn  är det i regel inget fel på. Du kommer vara udda, chansen att du skall ta fel på bil, när du handlat på stormarknaden, är minimal.
Och bäst av allt, till och med resan till och från jobbet kommer vara en enda stor njutning, du kommer bara önska att du jobbade fem mil längre hemmifrån. wink

Köper du en T5a, M3a, audi A/S4 m.m. Så kommer du försöka ta dig in i fel bil ibland, för på parkeringen råkar det stå fem precis likadana, bara reg-skylten som särar dem åt.
(Ja jag vet! Har ägt ett antal Volvo's.)

(Det finns ca 300 inreggade "Pontiac Fiero" varav knapt 200 är "GT" modellen och om man antar att ca 2/3 av dem är i traffik, så är chansen att jag möter en likadan ganska liten. Ännu mindre blir den om man skall råka på en i vinröd metallick som min är. Kanske 40st i traffik i sverige, med den kulören. = UDDA!)

Jag säger INTE att du skall köpa en Fiero. Jag säger, köp nått udda!
Vist lite knepigare att hitta trimdelar hos lokala styling firman, men det finns delar.
Hittar du på nått kul med bilen, så blir den unik. Trimmar du en T5a, M3a... osv. så blir du fortfarande bara en i mängden.

2 123 Inlägg
26 november 2006
Aerodynamik skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Nissan 300ZX
EVO VI-IX, 3000GT
200SX S14
Impreza GT,STI & WRX
Audi S4
Toyota Celica GT-4

Dock är inte alla 4 dörrars.

fyrhjulsdrivet och runt 150 000kr
De där bilarna du har räknat upp liggar uppemot 200 000kr

Haha, är du knasig eller ?
Möjligen att Evon och Imprezan är lite dyrare men ingen annan.

157 Inlägg
26 november 2006
beemern skrev:
nu har ni fel allihopa, en bmw 325ix me lite godis på motorn, hehe ultimata bilen, ganska låg vikt och okej prestanda redan som orginal tongue

Då är ju 325i bättre med lägre förbränning, bättre 0->100, och högre toppfart samt något kilo lättare.

Men enligt mig skulle en 535:a duga med 211hk original, köp ett chip från itsfun.nu så ökar du det lite i prestanda.
Du skulle lätt få 535:an och trimm för under 50.000:- totalt och då vara uppe i ca 240 - 250 vänliga hk som inte sliter allt för mycket på motorn. Dock kanske du måste köpa en bl med några fler mil bakom sig.

.......
2 655 Inlägg
26 november 2006
Figgy skrev:
beemern skrev:
nu har ni fel allihopa, en bmw 325ix me lite godis på motorn, hehe ultimata bilen, ganska låg vikt och okej prestanda redan som orginal tongue

Då är ju 325i bättre med lägre förbränning, bättre 0->100, och högre toppfart samt något kilo lättare.

Men enligt mig skulle en 535:a duga med 211hk original, köp ett chip från itsfun.nu så ökar du det lite i prestanda.
Du skulle lätt få 535:an och trimm för under 50.000:- totalt och då vara uppe i ca 240 - 250 vänliga hk som inte sliter allt för mycket på motorn. Dock kanske du måste köpa en bl med några fler mil bakom sig.

hehe jo men nu skrev ja ix för att 4hjulsdrivet va ett + tongue. sen är ju en 325:a ganska så jämnlik me 535:erna, en e30 väger 1200ca orginal och har 170 hästar medans en 535:a på 211häst väger 1500kg+-0. och några 100kilon lättare mer gör ju mer än 40hästar mer i motorn. sen där ja chippade min e30 kostade de 1500kr och gav 15hästar och chip till en 325:a sku ge lika mycke. fast då har man ju de att 535:an har ju stora 6:an och den den är ju lite lättare att plocka ut fler hästar ur.
men då är de ju fortfarande de där me vikten också.
sen om du tar t.ex en 325:a, fixa fram 528/535 spridare, chip, lite värre grejer på insugssidan och avgassidan, vet ju dom som plockat ur 220 hästar ur en 325:a utan större svårigheter...
Senast redigerat av beemern (27 november 2006)

157 Inlägg
27 november 2006
Så sant så sant.
Jag gillar då bakhjulen bäst, därför skulle jag valt 325i.
Men 535 är ju snyggare smile Dock tyngre som sagt.

.......
2 655 Inlägg
27 november 2006
Figgy skrev:
Så sant så sant.

hehe jo. sen kolla min lista på grejer som ja ska sätta på min motor så ser du ju. går ju sätta samma grejer på en 325:a, t.ex 528 grejer på soppa/luft sidan å lite sånt...

http://www.garaget.org/?car=29597

157 Inlägg
27 november 2006
beemern skrev:
Figgy skrev:
Så sant så sant.

hehe jo. sen kolla min lista på grejer som ja ska sätta på min motor så ser du ju. går ju sätta samma grejer på en 325:a, t.ex 528 grejer på soppa/luft sidan å lite sånt...

ooooo.
Ser riktigt nice ut! Åk och bänka den, ett måste! tongue
Har ik'n också 170 original eller?

257 Inlägg
27 november 2006
v70R???

.......
2 655 Inlägg
27 november 2006
Figgy skrev:
beemern skrev:
Figgy skrev:
Så sant så sant.

ooooo.
Ser riktigt nice ut! Åk och bänka den, ett måste! tongue
Har ik'n också 170 original eller?

hehe jo de ska göras, har inte beställt de som ska sitta i toppen än men de kommer en massa grejer efter nyår. den ska mappas där ja chippade sen åker ja till ett annat chipp företag i stan där dom har rullande landsväg så ja får fram exakta siffror:D. jo dom ska ha 170. va ja fattat så har 320 innan 88 (ej facelift) 125org hp och från 88 å framåt så har dom 130org hp. men ja har aldrig hört att de varit nå liknande på 325:erna, dom har nog alltid varit på 170hp

Bmw 750
73 Inlägg
27 november 2006
Hade jag vatt du o tänkt lägga så mye pengar så hade jag nog köpt den här http://www.blocket.se/vi/8364188.htm?ca=8_s smile

fuck you.. i`m from skåne

kontorsråtta
231 Inlägg
27 november 2006
det finns bara två bilar att välja på enligt dina önskemål: Audi S4 och S6 wink
En s4 runt -99 -00 ligger väll mellan 130 och 150 lakan, en S6 är väl lite dyrare.

Min kusin rattar en S6 -01, riktigt härlig bil.. och V8:an är pricken över i!

3 120 Inlägg
28 november 2006
Den bästa bilen du kan få för pengarna är en M5 E39, det finns ex för eller strax över 150k. Men sen kostar ju försäkring, bensin och underhåll... smile

Rallyförare
1 075 Inlägg
28 november 2006
MV6:orna har 211kusar orginal. RWD men det är väl egentligen att föredra big_smile

244 Inlägg
29 november 2006
Kristian_V skrev:
Köp nått udda! En alfa med 3.2 liters V6a låter underbart, (De nyare har 260hkr original.) du kommer antagligen ha en del strul med inrednings detaljer som losnar o sånt, men drivlinan med motorn  är det i regel inget fel på. Du kommer vara udda, chansen att du skall ta fel på bil, när du handlat på stormarknaden, är minimal.
Och bäst av allt, till och med resan till och från jobbet kommer vara en enda stor njutning, du kommer bara önska att du jobbade fem mil längre hemmifrån. wink

Köper du en T5a, M3a, audi A/S4 m.m. Så kommer du försöka ta dig in i fel bil ibland, för på parkeringen råkar det stå fem precis likadana, bara reg-skylten som särar dem åt.
(Ja jag vet! Har ägt ett antal Volvo's.)

(Det finns ca 300 inreggade "Pontiac Fiero" varav knapt 200 är "GT" modellen och om man antar att ca 2/3 av dem är i traffik, så är chansen att jag möter en likadan ganska liten. Ännu mindre blir den om man skall råka på en i vinröd metallick som min är. Kanske 40st i traffik i sverige, med den kulören. = UDDA!)

Jag säger INTE att du skall köpa en Fiero. Jag säger, köp nått udda!
Vist lite knepigare att hitta trimdelar hos lokala styling firman, men det finns delar.
Hittar du på nått kul med bilen, så blir den unik. Trimmar du en T5a, M3a... osv. så blir du fortfarande bara en i mängden.

Kanske skulle köpa en alfa då tongue jobbar 5,5 mil hemifrån...
Jag går också i bilbytartankar... skulle vilja ha nåt piggt och bekvämt upp till 50kkr. Eftersom jag som sagt jobbar 5,5 mil hemifrån är driftsäkerhet, försäkring och förbrukning ganska viktigt. Några tips?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Klubbmannen
29 november 2006
jao_joo skrev:
Jag går också i bilbytartankar... skulle vilja ha nåt piggt och bekvämt upp till 50kkr. Eftersom jag som sagt jobbar 5,5 mil hemifrån är driftsäkerhet, försäkring och förbrukning ganska viktigt. Några tips?

Nu kan jag inte det minsta om Alfa, men deras driftsäkerhet har varit ett hett ämne för Top Gear att driva med.

244 Inlägg
29 november 2006
hehe jo... det är allmänt känt... så jag va rätt så ironisk när jag sa alfa tongue senare bad jag om tips på andra bilar wink

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Sök