d-b skrev:
it_mutt skrev:
d-b skrev:
Jo det finns det. Nu har jag testat min nya mätare några gånger och det är anmärkningsvärt vad fort man är ren. Förra helgen drack jag tex en flaska champagne följt av 5 "crafts beer" (som är betydligt starkare än vanlig lager, typiskt 7-9%) plus kanske något annat. Började vid 18-tiden och var väl klar någon timme efter midnatt.
Kl 10 dagen efter blåste jag 0,00. Och jag upprepade försöket flera gånger, men det blev noll varje gång.
Har provat att blåsa ytterligare två gånger "dagen efter" och landat på 0 varje gång. Dagen-efter-körning är våldsamt överreklamerat. Man känner sig konstig LÅNGT efter att alkoholen förbränts. Att låta bli att köra en hel helg för att man drack på fredagen (som någon ovan sa sig göra) är våldsamt överdrivet. Då borde man nog börja lägga betydligt mer energi på att hålla koll på däcken, sömnbrist, infektionssjukdomar osv innan man oroar sig för alkohol.
Och du är givetvis säker på att mätaren visar rätt?
Var väl PLUS som hade uppe hur ofantligt fel de "flesta" konsumentprodukter visar vill jag ha för mig.
Läs början av tråden.
Din hänvisning är relevant hur för huruvida just din mätare visar rätt menar du?
d-b skrev:
Mitt svar är enkelt: är det lagligt är det lagligt. Får köra bil när man är 18 år och en dag med en bil som precis gick igenom besiktningen på vinterväglag är det lika (o)lämpligt som att köra med 0,19‰ i ny fin bil på sommarväg. Har man andra åsikter får man argumentera för höjd körkortsålder, sänkt promillegräns etc.
Vad baserar du det på för rappakalja? Så om en bil precis tar sig genom besiktningen pga avgasvärden, så menar du, helt allvarligt, att det skulle vara samma sak som att köra med 0,19‰ i en ny fin bil på sommarväg? Ja, där sköt du dig i foten ordentligt. Förstår du inte varför, så kan jag bara beklaga.
Senast redigerat av it_mutt (9 augusti 2014)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!