diffbroms är enligt mig ett måste på en bil som ska gå bana!
Tunga bilar går även bort!
Kan du tänka dig framhjulsdrift är megane rs det absolut bästa valet.
Jag hade däremot valt bakhjulsdrift och då bmw
m5e39 tycker jag dock e för tung, m5e60 likaså. (blir jävligt dyrt att köra bana med dessa). m3e36 tycker jag börjar kännas lite gammal invändigt så jag hade rekommenderat dig en m3e46, större än man tror i baksäte och bagage och drar dessutom inte mycvket mer än en v70 till vardags. Bättre bromsbelägg och sen e det bara å köra
Men sen måste jag även säga att du har roligt på banan OAVSETT vilken bil du kör, det roliga är ju att köra bilen du sitter i så snabbt det går... om det sen går på 2 min eller 1,30 runt mantorp spelar inte så jättestor roll i början av din "karriär". När du sen kommit längre in i "karriären" så kommer du ändå vilja ha en bil som mer eller mindre enbart är menad för banan.
Startade själv min "banåkakarriär" med tanken att jag skulle ha bilen till vardags men även kunna bruka den på bana tyvär är hjulvinklar för bana inte så avslappnande till vardags och lättning samt alubussningar och ledlager är varken bekvämt eller tyst
Så slutsatsen? Köp 2 bilar direkt
bmw e36 328 är en extremt prisvärd bil att börja med på bana! (roligare att köra rensad e36a med slicks som en galning än ny m5 f10 runt en bana dessutom)