Hej pojkar och flickor
Var ju ett tag sen man var in å uppdaterade tråden, så här kommer det!
Har kört ungefär 600 mil sen motorn sattes ner, det mesta har funkat. det som jag reagerade på mest var
utväxlingen,, den blev jätte hög max 85-90km på toppvarv (5800rpm)
Satt original bakaxel och utväxlingen i den är 4,10 skyhögt
bra för folkrace åkare kanske..
Bakaxeln byttes ut mot en som har utväxling 3,54, vilken skillnad! Diffen svetsades i denna så man kan hasa lite bättre till vintern
Sen var det även mycket vibrationer på tomgång vilket störde mig! tydligen b21 motorkudden som sattes på vänster sida var för hård så jag fick mixtra dit en merca kudde ist! då blev det bra!
76whp som den bromsades till i höstas blev man ju ganska less på.
Pumpen är skickad till Diselmeken i Aneby som han moddar till 7,5mm element och 170cc.
Nytt grenrör är byggt, större turbo, ombyggt insug, större kylare och intercooler, zf växellåda.
lägger upp lite bilder på motor fästen och så, kommer bilder på grenrör och så om det finns intresse för det.
Den gamla axeln...
Stålomspunna bromsslangar!
Zf lådan som just nu är på omsvetsning.