2726
Sök

VW Polo 1,4 -02 som hoppar fram!

1 Inlägg
14 oktober 2014
Trådstartare
Hej,

Jag har en VW Polo 1,4 -02 där avgaslampan har börjat blinka och samtidigt började hela bilen skaka.
Lämnade den på verkstad där det konstaterades att tändstift behövdes bytas men dock inga tändspolar.
Verkstaden ringer tillbaka och säger att felet är löst och lampan är släckt.
Det går två dagar sen börjar lampan blinka igen och även bilen skaka.
Jag provade själv att byta tändspole 1-4 med en ny tändspole men detta gjorde heller ingen skillnad.
Dock fick jag ett papper med från verkstaden där det står att felkoden P0304 kom upp och det betyder att det är en förbränningsmiss i cylinder 4 registrerad.

Vet någon vart felet ligger? Kan det vara luftmassemätaren?
Blir så fruktansvärt trött på folk som inte kan sitt jobb och därför har jag bestämt mig för att fixa det själv.

Tack på förhand.

Avstängd
10 388 Inlägg
14 oktober 2014
16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected

Possible Causes

Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

Special Notes

This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

den enda som e som jag
274 Inlägg
17 oktober 2014
ska du felsöka det själv så börja med att lyfta upp tändspolen på cylinder 4a (längst bort ifrån kamremmen) och se om motorn fortfarande misständer på samma sätt eller om det blir värre. Blir det ingen skillnad så är misständningen lokaliserat där. Skifta tändspole med cylinder 3 och 4. Ingen skillnad? skifta då tändstift mellan cylinder 3 och 4. Ingen skillnad? byt spridare mellan cyl 3 och 4 (lätt gjort). Ingen skillnad? Införskaffa en kompprovsmätare och se om 4cyl har komp som dom andra cylindrarna.
Skulle allt vara i sin ordning så får du börja kontrollera kablarna till tändspolen och spridaren cyl 4a.
Lycka till

Din dröm är min verklighet

Sök