CLG_87 skrev:
pUs skrev:
Ja, men varför är du då medlem här?
Är du här för att du gillar bilar och att det är kul att snacka om bilar, eller är du här för att prata med tjejer som nåt sorts självändamål?
Jag får liksom inte ihop det. Jag tycker det är skoj att snacka med folk och jag skiter faktiskt i vilket kön alla andra har.
jaa du... jag har inget bra svar på varför jag är medlem här.. är dock aldrig inloggad.. igår var första gången på säkert ett halvår... men jag tycker iaf att det är jävligt kul att vi tjejer har en egen sida där vi kan prata om våra bilar... men i mina öron låter det mest som ni är avundssjuka på våran sida..
Som sagt, det är lite svårt att vara avundsjuk på en site som jag varken sett, eller än mindre kommer in på.
Det jag ogillar är den dubbelmoral som råder på jävligt många håll i Sverige.
Å ena sidan förargas många över att män och kvinnor behandlas så olika, och kräver att vi ska behandlas fullständigt jämställt i alla sammanhang, från födseln och framåt. Små pojkar ska inte nödvändigtvis kläs i blått utan i rosa, och små flickor ska kanske inte ha kjol utan byxor. Vi ska uppfostras enligt rådande genusläror och bli fördomsfria individer. Bla bla.
Å andra sidan så tar somliga, som du själv, gärna ett steg tillbaka genom att isolera könen ännu mer. Hade en man gjort samma sak så hade det, med rätta, klankats en jävla massa. Kort sagt så uppmuntras det i dagens läge att poängtera tjejers egenart, men gör man detsamma för killar blir det ett extremt liv. Det är inte jämställdhet, utan hyckleri.
Personligen tycker jag att män och kvinnor borde prata mer med varandra, inte mindre.
Och jag skiter faktiskt i om jag i och med detta har överanalyserat er racechicks-site, jag sätter in den i ett större perspektiv oavsett om det är rätt eller fel.