3263
Sök

försäkringsbolag betalar?

1 414 Inlägg
12 december 2006
Pasi_k skrev:
Founder skrev:
- Du måste vara skriven på samma adress som den som står på försäkringspappret
- Försäkringsbolaget ska ersätta bilen till den nivå den är försäkrad för, har du bevis på modifieringar och har anmält detta till försäkringsbolaget så står dom för de eventuella ändringar du gjort.

Under mina 10 med körkort har jag haft alla mina bilar stående på mig och betalat försäkringen själv.

Försäkringsbolagen gör ALLT för att slippa betala.
Dom ska gå med vinst dom bolagen med..

Glöm inte att om ni köper bilen på kredit  atingen billån eller bilfinnans , såå kollas detta upp.
Ekonomiskt intresse.
Står du för lånet och den som försäkrar bilen inte är samma person såå är du torsk..

Har ni inte råd att betala försäkringen har du itne råd med bilen heller..
"Inga armar , ingen kaka."

Jag har lyckats vara med i 3 olyckor med mina bilar och jag har aldrig haft några problem med att få min bil fixad till den nivån jag vill... smile

Men det är  sant som du säger, man får allt betala för sig också. Premien gick upp som fasen när jag var skyldig, dock va det bara att byta bolag så var det problemet löst.

Även när jag fick turbo-problem och gjorde bytet själv fick jag full ersättning.

Jag måste säga att jag är extremt nöjd med Trygghansa som försäkringsbolag, dom har varit riktigt snabba på att fixa allt jag haft problem med...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Piratpartiet
339 Inlägg
12 december 2006
Founder: Är det inte gratis sjukvård i sverige?

1 414 Inlägg
12 december 2006
Alphasonic skrev:
Founder: Är det inte gratis sjukvård i sverige?

Tydlingen inte när det gäller sådana här saker...

sedan är ju all sjukvård betalad av skattebetalarna så den är på inget sätt gratis...

Sist jag va på sjukhuset fick jag pröjsa 450 kr för ett besök, så när har den varit gratis?

Det är väl så att försäkringskassan och försäkringsbolaget delar på sjukhuskostnaderna vid en olycka, men i det här fallet stod inte försäkringsbolaget för sin andel... Jag bara spekulerar här, har inte vågat fråga närmare detaljer av honom. Känsligt ämne smile
Senast redigerat av Founder (12 december 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
tycker d e dags å låsa tråden nu, jag har fått svar på det jag ville veta, och fått massa skitsnack på köpet, lär er att hålla er till topc för fan!!

hade

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

15 Inlägg
25 mars 2008
Pasi_k skrev:
Founder skrev:
- Du måste vara skriven på samma adress som den som står på försäkringspappret
- Försäkringsbolaget ska ersätta bilen till den nivå den är försäkrad för, har du bevis på modifieringar och har anmält detta till försäkringsbolaget så står dom för de eventuella ändringar du gjort.

Under mina 10 med körkort har jag haft alla mina bilar stående på mig och betalat försäkringen själv.

Försäkringsbolagen gör ALLT för att slippa betala.
Dom ska gå med vinst dom bolagen med..

Glöm inte att om ni köper bilen på kredit  atingen billån eller bilfinnans , såå kollas detta upp.
Ekonomiskt intresse.
Står du för lånet och den som försäkrar bilen inte är samma person såå är du torsk..

Har ni inte råd att betala försäkringen har du itne råd med bilen heller..
"Inga armar , ingen kaka."

Mina erfarenheter från försäkringsbolag är att det är inga problem om du varit med om en olycka. Bara skicka in rätt papper och kör iväg den till verkstan, sen är det klart.

Vad gäller att slopa Trafikförsäkringen på alla bilar i Sverige. Hur skulle det fungera om någon blev påkörd och fick bestående skador? Ska han själv betala för rehab? Njae inte den bästa lösningen. eller om ett fyllo skulle plöja rätt in i ditt vardagsrum när du satt och tittade på Teletubbies, ska du pröjsa återuppbyggnaden själv? Njae.

Ekonomiskt intresse finns det nog inget som heter i detta sammanhanget, det du tänker på är försäkrat intresse tror jag. Om bilen står på dig men du vill försäkra den på din mamma så går inte det. Ägaren måste försäkra bilen. Likaså kan du inte stå som låntagare på en bil om du inte står som ägare på den.

För att återgå till frågan i denna tråden.  Försäkringsbolag löser de flesta frågor väldigt fort. är det en "vanlig" olycka tar det inte lång tid innan allt är klart och bilen står på verkstad. Vill du ha ersättning kontant så löser de givetvis detta, brukar dock vara lite mindre kontant ersättning än värdet på reparationen.
De gånger försäkringsbolaget drar åt sig öronen är vid upprepade inbrott, stölder, olyckor, bränder. Skulle det vara så att din bil brinner så är det 7 av 10 gånger du själv som startat det. MAO väldigt svårt att få ersättning. (Hur ofta börjar en bil bara brinna av sigsjälv?)

Detta är min erfarenhet från försäkringsbolag, både som kund och som medarbetare på försäkringsbolag.

355 Inlägg
25 mars 2008
Zeraph skrev:
racing-jimpa skrev:
MrTurbo, tycker det är rätt så konstigt att en del försäkringsbolag till och med rekomenderar att man ska försäkra bilen på sina föräldrar och att det är okey så länge man bor under samma tak. visst du betala 1100:- när du va 20 är lite skillnad på 20 och 18! När man är 18 har man fortfarande 1 år kvar på gymnasiet, jag skulle vilja se dej betala 1100:- i månaden med hjälp av ett studiebidrag på 1050:- det går inte riktigt ihop sej om man inte har ett extrajobb vilket inte är så lätt att få tag i dagens samhälle. Håller helt klart med Kristian_v skulle va så jäkla mkt bättre om man började på en låg premie som är lite mera human, sen om man skulle krocka och det är ens eget fel visst höj premien. Men man måste väl endå få en chans att bevisa att alla ungdomar inte kör som idioter. Chock höj ist premien för tant agda på 90 år så att hon förstår att det är dax att lämna ifrån sej körkortet!

Vafan tänker du med? Inte fan går du och köper dig en bil, dator, hus, lägenhet eller whatever. om du inte har råd att försäkra, använda, betala för dig?

Om ni nu tycker försäkringsbolagen gör fel, starta ett eget bolag då som det inte spelar nån roll hur gammal man är, samma peng för varenda ålder, fast beroende på bil.

bara för att man inte är  bortskämd av sina föräldrar lr har lån upp till öronen  så  ska man inte få ha bil då?  skulel aldrig vilja vara bortskämd o att alla andra betalar för mej är man 18 år gammal o går i skolan så har man svårt nog att lyckas köpa sej en bil ska de då va försäkring på typ 15000  så kan man ju inte ha en bil förens man är 20 då !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JÄVLA NOLLA!!!!!!!!!!

8 883 Inlägg
25 mars 2008
Bara älskar dom här trådarna big_smile
Själv ska jag köpa en M6 och låta någon annan stå för fiolerna, jag vill ha den bilen men har inte själv råd att köpa eller äga den.
Men jag VILL ha den och då är det min rättighet att få äga den...
När jag får råd kan jag betala själv men fram tills dess så gör jag som de flesta, nämligen låter någon annan betala.

Fotograf på tierpidag.se

Körv
3 535 Inlägg
25 mars 2008
anderssonboy skrev:
Zeraph skrev:
racing-jimpa skrev:
MrTurbo, tycker det är rätt så konstigt att en del försäkringsbolag till och med rekomenderar att man ska försäkra bilen på sina föräldrar och att det är okey så länge man bor under samma tak. visst du betala 1100:- när du va 20 är lite skillnad på 20 och 18! När man är 18 har man fortfarande 1 år kvar på gymnasiet, jag skulle vilja se dej betala 1100:- i månaden med hjälp av ett studiebidrag på 1050:- det går inte riktigt ihop sej om man inte har ett extrajobb vilket inte är så lätt att få tag i dagens samhälle. Håller helt klart med Kristian_v skulle va så jäkla mkt bättre om man började på en låg premie som är lite mera human, sen om man skulle krocka och det är ens eget fel visst höj premien. Men man måste väl endå få en chans att bevisa att alla ungdomar inte kör som idioter. Chock höj ist premien för tant agda på 90 år så att hon förstår att det är dax att lämna ifrån sej körkortet!

Vafan tänker du med? Inte fan går du och köper dig en bil, dator, hus, lägenhet eller whatever. om du inte har råd att försäkra, använda, betala för dig?

Om ni nu tycker försäkringsbolagen gör fel, starta ett eget bolag då som det inte spelar nån roll hur gammal man är, samma peng för varenda ålder, fast beroende på bil.

bara för att man inte är  bortskämd av sina föräldrar lr har lån upp till öronen  så  ska man inte få ha bil då?  skulel aldrig vilja vara bortskämd o att alla andra betalar för mej är man 18 år gammal o går i skolan så har man svårt nog att lyckas köpa sej en bil ska de då va försäkring på typ 15000  så kan man ju inte ha en bil förens man är 20 då !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JÄVLA NOLLA!!!!!!!!!!

Skaffa dig ett jobb istället. Har man inte råd att ha bil så ska man inte ha bil.
Så ta och tvätta dig bakom öronen och vakna upp i verkligheten unge.

Truckdriving Man

355 Inlägg
25 mars 2008
decib3L skrev:
anderssonboy skrev:
Zeraph skrev:

Skaffa dig ett jobb istället. Har man inte råd att ha bil så ska man inte ha bil.

HAHA hur fan ska man kunna jobba om man går i skolan då som de flesta 18 åringar gör (går inte i skolan)  ???? HAHA

Körv
3 535 Inlägg
25 mars 2008
anderssonboy skrev:
decib3L skrev:
anderssonboy skrev:

HAHA hur fan ska man kunna jobba om man går i skolan då som de flesta 18 åringar gör (går inte i skolan)  ???? HAHA

Vad sa jag först? Har man inte råd så ska man inte ha bil helt enkelt.

Truckdriving Man

355 Inlägg
25 mars 2008
decib3L skrev:
anderssonboy skrev:
decib3L skrev:

haha ingen mäniska i värden kan ha råd att ha bilen ståndes på sej om man går i skolan o inte lyckas få tag på nå väldigt bra extra knäkk ..  jag har råd me bilen men då står den på morsan vilket är helt lagligt krokar jag bilen kan jag sägag rakt utt till försäkrings bolaget att de är min bil och den står på morsan får att försäkringen inte ska vara så dyr ..   morsan ville hjälpa till me körkort etc men tkr de är bättre att betala sina saker själv betalar ens föräldrar allt så har man ju ingentligen inte råd.... hatar bortskämda personer istortset alla är licka typiga....

Körv
3 535 Inlägg
25 mars 2008
meningslöst att diskutera med dig. Du läser fortfarande inte vad jag sagt.

Truckdriving Man

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 mars 2008
anderssonboy skrev:
krokar jag bilen kan jag sägag rakt utt till försäkrings bolaget att de är min bil och den står på morsan får att försäkringen inte ska vara så dyr

SNÄLLA GÖR DET!! det vore den lyckligaste dagen i mitt liv förutom att du INTE får ersättning får du även ett åtal om försäkringsbedrägeri och ja försäkringsbolagen tar allt några stycken i månaden för detta typ av brott även om inte en krock skett...

220 Inlägg
25 mars 2008
Hamilton skrev:
Själv ska jag köpa en M6 och låta någon annan stå för fiolerna, jag vill ha den bilen men har inte själv råd att köpa eller äga den.
När jag får råd kan jag betala själv men fram tills dess så gör jag som de flesta, nämligen låter någon annan betala.

lol

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

220 Inlägg
25 mars 2008
anderssonboy skrev:
decib3L skrev:
anderssonboy skrev:

haha ingen mäniska i värden kan ha råd att ha bilen ståndes på sej om man går i skolan o inte lyckas få tag på nå väldigt bra extra knäkk ..  jag har råd me bilen men då står den på morsan vilket är helt lagligt krokar jag bilen kan jag sägag rakt utt till försäkrings bolaget att de är min bil och den står på morsan får att försäkringen inte ska vara så dyr ..   morsan ville hjälpa till me körkort etc men tkr de är bättre att betala sina saker själv betalar ens föräldrar allt så har man ju ingentligen inte råd.... hatar bortskämda personer istortset alla är licka typiga....

split personality?? Eller bara otur när du tänker? roll

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2008
Jag pratade med min försäkring och frågade så: min son vill köpa en bil som han kommer att köra själv, kan han sätta den på mig så att den blir försäkrad på mig med?
Försäkring: ja det går bra så länge att din son bor och är inskriven hemma hos dig. Om din son är inte inskriven och inte bor hos dig  då går det inte. om ni gör det, försäkring gäller inte pga bedregeri.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

355 Inlägg
25 mars 2008
MeloveGolf skrev:
anderssonboy skrev:
krokar jag bilen kan jag sägag rakt utt till försäkrings bolaget att de är min bil och den står på morsan får att försäkringen inte ska vara så dyr

SNÄLLA GÖR DET!! det vore den lyckligaste dagen i mitt liv förutom att du INTE får ersättning får du även ett åtal om försäkringsbedrägeri och ja försäkringsbolagen tar allt några stycken i månaden för detta typ av brott även om inte en krock skett...

Sålänge man bor hemma är det helt lagligt  dom tippsar en till ochmed på försäkrings bolagen att försäkra sin bil på sina föräldrar för att de blir biligare ......

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2008
anderssonboy skrev:
MeloveGolf skrev:
anderssonboy skrev:

Sålänge man bor hemma är det helt lagligt  dom tippsar en till ochmed på försäkrings bolagen att försäkra sin bil på sina föräldrar för att de blir biligare ......

Va?
Det tvivlar jag på att det är.

Bilen ska stå registrerad på den huvudsakliga brukaren likaså försäkringen.
Allt annat än det är ett brott.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

355 Inlägg
26 mars 2008
deta skrev alain aldeles nyss 

Jag pratade med min försäkring och frågade så: min son vill köpa en bil som han kommer att köra själv, kan han sätta den på mig så att den blir försäkrad på mig med?
Försäkring: ja det går bra så länge att din son bor och är inskriven hemma hos dig. Om din son är inte inskriven och inte bor hos dig  då går det inte. om ni gör det, försäkring gäller inte pga bedregeri.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
26 mars 2008
Hamilton skrev:

Härligt! Jag tar två ferrari... Mormor ser ut att behöva dessa... japp, så får det bli. cool

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök