När jag gled runt i en 2006-års Prius (samma generation) så var jag inte alls nöjd med komforten.
Sunkiga stolar, fånig instrumentering, plastigt och konstigt instrumentbrädematerial, bullrig, plastig klang när man stängde dörrarna, sunkig fjädring och minimala sidospeglar.
När det kommer till körkomforten så får du en slö bil med en bullrig motor där den steglösa växellådan tar bort det mesta av köregenskaperna. Den steglösa växellådan gör även att motorn ylar när man kör i motorvägsfart.
Finns det något bra komfortmässigt? tja det mesta fungerar som det ska och bilen har ett rätt stort baksäte.
Duger väl som pendlarbil om du har några mil till jobbet där du inte behöver åka motorväg men om du har 10 mil motorväg till jobbet = skippa!
Vill du ha komfort och det måste vara en Prius så råder jag dig att istället kolla på generation 3 av Prius, en klart mycket bättre och bekvämare bil på i praktiken allt.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!