Totalrenovering av vw split bus type 2 T1 RHD 1962.Elsystemet ska bytas från 6v till 12v motor från 1200cc till 1500cc framöver blir det en massa förbättringar :)
Ska höra me morsan om de kan finnas nån gammal bild...minns den va svart,men blev lackerad orange efter ombyggnaden..undra vart den tog vägen...hon körde en bit in på 80 talet..
tänkte göra en lite sumering av sommaren och den sista tiden. kört 25/30 mil utan större problem för utom förgasaren vill sura ner sig och blir svårtstartad när den blivigt varm.en ny ska inhandlas och även en ljuddämpare av rätt modell. fått hem kofångare så ja kan göra om min främre till en slashcut.ljuddämpat hela innertaket börjat hålspreja dörrar trösklar balkar så den ska hålla i några år även fått dit dom två sista motorplåtarna så det inte blir så skitit i motorutrymmet
Taket är klart med isolering/dämpning dax att riva ur inredning så golv/väggar/sidor blir dämpade Passa på att riva ur motorn ur bubblan 1600cc dubbelport den ska väl inframöver ha en go helg följare å löst fölk
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ska inte förstöra tråden.men nu är splitbubblan hemma.en oktoberbyggd 1950a kommer kräva jobb men svårast blir nog att hitta delar.denna kommer få en helt egen tråd mvh peter Albinsson