Tar gärna emot lite tips på köpråd för en bil som ger lite mer körglädje med ett pris på upp till ca 650K. Jag har skrivit sportbil i titeln men är även öppen för förslag på sedan, kombi etc som ger lite mer körglädje.
Bilen kommer jag främst köra på helgerna och på sommarn/semestern. Det kommer vara min enda bil men klarar mig bra utan en i vardagen (bor och jobbar i stan i Sthlm). Om möjlighet finns så skulle jag vilja kunna köra bilen på bana. Har tillgång till garage i min bostadsrättsförening. Har råd att lägga undan ca 7k - 8k per månad för underhåll/service/reparationer/byte av slitagedelar etc.
Just nu är jag väldigt insnöad på att köpa en begagnad Nissan GT-R men jag vill gärna bredda mina vyer lite och få lite andra förslag. Det är prestandan i GT-R:en som lockar men har blivit avrådd av vissa som menar att den inte erbjuder någon komfort och ingen känsla av "lyx". De sistnämnda två faktorerna är inte superviktiga för mig men vill ändå försöka göra ett genomtänkt beslut med tanke på det.
Vet att det finns en del gamla trådar med samma ämne men de har ett par år på nacken och tänker att marknaden ser annorlunda ut nu.
Alla har vi olika åsikt angående detta angenäma problem. Vissa gillar Nissan GTR och andra gillar Porsche. Två helt olika bestar på fyra hjul.
En av de snyggaste bilar som finns enligt mig är Audi RS7. Den ligger dock en bit över budget, men Audi S7 passar in perfekt. Den ser inte lika brutal ut, utan är mer "James Bond-ish" https://www.blocket.se/malmo/Audi_S7_Sp … mp;amp;w=3
Ska man åka bana så är tex Mercedes C63 AMG något att fundera över.
Om det är bankörning som lockar så hade jag köpt en passande porsche för detta då du kan köra försäkrat på racebanan. Tror bara det är Porsche som erbjuder en sådan försäkring så det är något att ha i åtanke.
Kommer ej ihåg var jag läste/hörde detta så det kan vara inaktuellt i dagens läge men iaf ett hett tips att kolla upp om det nu stämmer:)
Om det är bankörning som lockar så hade jag köpt en passande porsche för detta då du kan köra försäkrat på racebanan. Tror bara det är Porsche som erbjuder en sådan försäkring så det är något att ha i åtanke.
Kommer ej ihåg var jag läste/hörde detta så det kan vara inaktuellt i dagens läge men iaf ett hett tips att kolla upp om det nu stämmer:)
Finns flera som har så om man kör via klubbens träffar
Båda mina polare som hade nån Porsche gt2 har ångrat sig efter att dom sålde bilarna och då har dom åkt lite allt möjligt, gtr, m5, rs6, lambo osv. Vill du åka fort på bana är Porsche otroligt roligt!