3390
Sök

Köpråd sportbil 600K

201 Inlägg
7 september 2016
Mell1230 skrev:
Niknar skrev:
Maserati GranTurismo

Satans vad snygg den där var. Har du kört den nån gång? Intryck?

Nej inte ännu, men förhoppningsvis någon gång. Har testat Ferrari F430 men upplever att Maseratin är lyxigare/ bekvämare.

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!

13 Inlägg
8 september 2016
Röstar även jag på en Viper . Då har du även kvar pengar som du kan lägga på optimera den lite och få ut ännu mera hästar

Nissan GTR är äckligt rolig o köra men är rätt plastig tyvärr och bullrig o ej lyxig alls ... men annars någon tysk bil ? m5 eller något ?

Tänk även på om du ska ha bakhjulsdrift eller 4wd för får du sladd med en 4wd så är du rent av körd men med bakhjulsdrift har du chansen o häva den

1 861 Inlägg
8 september 2016
9kofsweden skrev:
Röstar även jag på en Viper . Då har du även kvar pengar som du kan lägga på optimera den lite och få ut ännu mera hästar

Nissan GTR är äckligt rolig o köra men är rätt plastig tyvärr och bullrig o ej lyxig alls ... men annars någon tysk bil ? m5 eller något ?

Tänk även på om du ska ha bakhjulsdrift eller 4wd för får du sladd med en 4wd så är du rent av körd men med bakhjulsdrift har du chansen o häva den

Går att häva med awd om man inte fegar ur på gasen big_smile

Till Ts har du några krav på plats i bilen eller ska det vara en ren körbil? Har du intresse av bil eller än en gång ska du bara köra? ^^

27 Inlägg
8 september 2016
9kofsweden skrev:

Hrrmm host host *bullshit* host host...

Får du sladd med 4wd så tveka inte..gasen i botten så häver bilen sladden nästan av sig självt. Körde EVO3 året runt och inga problem med att kasta runt den i kurvorna på ställ... Allt går det är bara att få huvudet att fatta att man skall gasa..

8 Inlägg
8 september 2016
Hej

RS3 nya modellen riktigt rolig bil

R8 v10 kanske ligger lite högre än din budget men sjuk brutal bil går lätt att få upp i 600hk. Kostar inte inte så "mycket" i försäkring o underhåll sjukt nöjd med min.

M5 kanske lite stor

M4 kanske går att få ner till 600

M2

Maserati GT kanske inte så snabb bil men helt klart en sportig bil så låter otroligt gott,

Ut och provkör så kanske du faller i smaken för nån av bilarna smile

4 Inlägg
8 september 2016
Trådstartare
9kofsweden skrev:

Föredrar helt klart fyrhjulsdrivet men är även öppen för bakhjulsdrivet (ser det dock som ett litet minus).

Dr_struts skrev:
9kofsweden skrev:

Går att häva med awd om man inte fegar ur på gasen big_smile

Till Ts har du några krav på plats i bilen eller ska det vara en ren körbil? Har du intresse av bil eller än en gång ska du bara köra? ^^

Samma här som fyrhjulsdrift. Bra lastutrymme är helt klart ett plus men det är inte en showstopper om det inte finns. Jag hade ju tänkt att köra med den på semestern, kanske ner till sydeuropa etc och då är det ju skönt att ha lite extra bagageutrymme. Primära syftet är dock för körglädje på hemmaplan ute på vägarna och troligtvis någon track day, bagageutrymme spelar ingen roll i det syftet dvs.

audiS5 skrev:
Hej

RS3 nya modellen riktigt rolig bil

R8 v10 kanske ligger lite högre än din budget men sjuk brutal bil går lätt att få upp i 600hk. Kostar inte inte så "mycket" i försäkring o underhåll sjukt nöjd med min.

M5 kanske lite stor

M4 kanske går att få ner till 600

M2

Maserati GT kanske inte så snabb bil men helt klart en sportig bil så låter otroligt gott,

Ut och provkör så kanske du faller i smaken för nån av bilarna smile

Yes, håller med om att R8:an verkar riktigt nice men har förstått att man vill försöka skaffa V10:an för att inte bli omkörd av en ford focus rs eller liknande smile. Behöver nog spara ihop pengar i ca 1 år till dock för att ha råd med de 800K som åtminstonde måste till för att ha råd med V10:an dock.

Vet du hur mycket det skiljer i underhåll/service-kostnader etc mot GT-R? Rör det sig om mindre än halva kostnaden eller liknande?

8 Inlägg
8 september 2016
Hehe ja det va så jag kände, V8 är ju en snabb bil men är som natt och dag mot v10an.

Har inte jätte koll på GT-r men ligger nog ganska lika skulle jag tro, Jag gjorde en stor service på r8an med byte av tändstift mm det gick på 12. Dock inte hos Audi.

Sen har jag hört att växellådan kan vara ett problem på dom tidigare gt-r modellerna och då kostar det mycket om det pajjar.

Sök