Christian: Ajfan, det är såpass alltså? Nåja, måste ändå riva fronten för att få dit magneterna till regplåten, så kanske skulle ta allt sånt i ett svep då.
Det är ju en hel del att lossa för att få undan fronten. På V50n var det ju bara lite pins i motorutrymmet, bort med lyktor (som sitter med sprint), några torx i hjulhus och undertill, sen bara att rycka.
Kul med lite nytt folk i tråden!
Projekt vinterhjul fortsätter... Inte helt lätt det här. Vill ha 20", har som sagt fått tips om en uppsättning 21" som skulle sitta som en käftsmäll på bilen men vill nästan ha de som sommarhjul istället. Och de är dubbfria, jag har bara kört dubbar på privatbil innan och ärligt talat ganska dålig erfarenhet av dubbfritt.
Å andra sidan kör vi inte supermycket, inga fjällresor etc och vi håller oss mest utmed stora vägar - så dubbfritt vore kanske najs ändå.
Så frågan är vad man kan räkna med att få betala för en ett år gammal uppsättning hjul+däck som kostade kring 20 nytt.
Bäst hade varit att komma över en uppsättning beggade fälgar (enbart fälgarna) för vrakpris och sen kunna köpa valfritt gummi... Dök upp ett par sådana fälgar igår, till vrakpris, men alldeles för många mil bort.