3373
Sök

Min Evo Är Stulen!! - *Återfunnen*

Gas glad =)
48 Inlägg
17 januari 2007
Skönt å höra att du hittade bilen.. det är ju inte direkt en "vardags" bil att köra.. så vi får hoppas at det inte är mkt sönderkört!! //Anna

Varför får bara pojkar vara med å leka för?

138 Inlägg
17 januari 2007
Är glad för din skull att bilen har kommit tillbaka. Surt att sånthär ska behöva inträffa. Jag hoppas på det bästa och önskar dig lycka till med bilen. Mvh Koffan

VW-driver
291 Inlägg
17 januari 2007
Att det finns idioter som ska förstöra för andra. Finns bara en enda rätt sak för att bli av med dom: Slå ihjäl dem!

9 Inlägg
17 januari 2007
XZ-Evo skrev:
neno83: Fyfan va grymt vaket av dig att upptäcka bilen!! Måste säga att jag är mäkta imponerad av dig vänlighet! Återigen, otroligt vad folk hjälper varandra fastän man inte känner varandra.

Känns ju bra att ditt förstaintryck vad bra. Yttre skador är väl det minsta problemet. Det jag oroar mig mest för är hur den har blivit körd. Inte vem som helst kan ju köra en sådan där bil och om fälgen var så illa däran så är troligen hjulupphängning osv bra skadat! Återigen håller jag tummarna för koppling, växellåda och motorn! Hoppas det löser sig smidigt med försäkringsbolaget!

/Mvh Robban

Jo men från första början så såg jag bara bilen på parkeringen och tyckte den var riktigt nice...så tänkte nä nu ska jag kolla på garaget om den finns med där så man kan få lite mer info om den, sen i rubriken efter att jag hittat den så stod det stulen...då fattade jag varför det var en bärgare där :S

Sen hade detta hänt mig så hade ju jag också uppskattat all hjälp jag hade kunnat så så man behandlar juh andra som man vill bli behandlad smile

terazzi
17 januari 2007
Krucial skrev:
Att det finns idioter som ska förstöra för andra. Finns bara en enda rätt sak för att bli av med dom: Slå ihjäl dem!

håller med dig!!
men bra bilen e hittad iaf..

835 Inlägg
17 januari 2007
Fan asså, kan inte ens börja förstå hur du kännt/känner dig. Hoppas allt blir som förut exl. klåfingriga assface's!

115 Inlägg
18 januari 2007
En sådan här kanske?
1780 spänn kan det ju vara värt

http://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/other/wf_image_viewer.aspx?NoCache=rchwqlfv1hujjh55mcgttj2n&PicSize=2&ProdID=5010098539

GLOBALSAT TR-102 GSM/GPS-TRACKER
Kompakt och smidig personlig fjärrpositioneringsenhet med inbyggd GPS och GSM/GPRS modul.

GlobalSat TR-102 är en personlig fjärrpositioneringstelefon med inbyggd GPS. Byggd för att vara enkel och tålig!

På enheten finner du tre knappar med förprogrammerade snabbnummer efter eget önskemål. Den medföljande USB-kabeln och mjukvaran ger dig full frihet att ändra efter behov. Till detta finns även en SOS nöd-knapp när man önskar meddela sin position och status till tre förprogrammerade telefonnummer.

Du kan även använda den som säkerhetsprodukt för att spåra andra saker. Bil, båt eller släpvagn.

Funktionerna är enkla och du skickar bara ett SMS till enheten för att få koordinater i ett retur SMS. Sedan söker du snabbt upp positionen i ex Google Earth som är en gratistjänst på internet.

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Ja, då har jag varit och kollat på bilen. Det var ingen vacker syn!! Fyfan va förbannad jag blir när jag ser vad någon har gjort med min bil!

Fronten är sönderkörd. Vänster framhar fått sig en smäll, troligen är hela hjulupphägningen åt helvete. Ratten var sönderklippt och jag har kommit fram till att rattkrycka är lika bra att skita i! Bakspoilern hade en spricka. Vänster framfälg var totalt kvaddad. Så ut som om något monster har tuggat på den. Vänster bakfälg var ordentlige skrapad.

Min Pivot laddtrycksmätare och växelspaksknopp är borta. Sportstolen på förarsidan var sönder i tyget. Sidokjolen på högersidan var skrapad...

Handläggaren på mitsubishis kommentar när jag berättade om alla skador som jag själv sätt var "...det blir nog tyvärr ingen mer bil av den där..." Paneler och många av reservdelarna finns ju inte i sverige och han trodde på en mycket dyr historia sad

Döm själva av bilderna!

http://static.garaget.org/archive/31568/26312/large_26312-348036.jpg
http://static.garaget.org/archive/31568/26312/large_26312-348038.jpg
http://static.garaget.org/archive/31568/26312/large_26312-348040.jpg
http://static.garaget.org/archive/31568/26312/large_26312-348041.jpg
http://static.garaget.org/archive/31568/26312/large_26312-348043.jpg

Nu väntar jag bara besked från f-bolaget och mitsubishi. Tar några veckor enl mitsu, sen får vi se vad som händer.

Fyfan vilken tråkig historia!! Kan fortfarande inte fatta att det har hänt

Tycker vi håller tråden vid liv och lägger en röst på Evon som en liten R.I.P

Tack igen alla som har följt tråden och engagerat sig!

/Mvh Robban aka XZ-Evo

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
18 januari 2007
Aj aj sad. De ser verkligen inte bra ut. Fy tusan vad sönder körd den är sad.

Ha de bra, och lycka till med bilen/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!

499 Inlägg
18 januari 2007
Trist, lider med dig! sad

Verkar vara många bilar som blir stulna.. För några månader sedan blev en kille av med sin lila-lackade 940 som han gjort iordning. Tråkigt.

Att folk inte kan skilja på ditt och mitt!!!

Hoppas det löser sig för dig med försäkrningsbolaget mm

/Fredrik

FreddeK
18 januari 2007
fan lider med dig! sönderklippt ratt? öhh...
Men självklart ska den rulla igen! hoppas nu försäkringsbolaget hjälper dig! du har ju försäkrat bilen så borde dom ju kunna hjälpa dig!

Vi håller tummarna!!

Pan
18 januari 2007
Så jävla trist sad Att en människa utan hjärta stal bilen och körde sönder den. Så jävla meningslöst att bara köra sönder och sen dumpa den någonstans.

terazzi
18 januari 2007
fy fan vilka jävla as alltså!!
fattar inte vad folk tänker med, sno bilen är en sak som är skithemsk, men sen - köra sönder den-sno delar- klippa sönder ratten o rycka massa? störda människor det finns, sånna borde man ge nackskott!

237 Inlägg
18 januari 2007
även om det är en tråkig historia om det nu blir en RIP av den så är det kanske lika bra. Du kommer nog aldrig få samma känsla av att köra den bilen som innan den blev stulen.

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Drifttekniker
224 Inlägg
18 januari 2007
Vilka svin det finns ! Man blir så arg när man ser sånt här !!
Glömmer aldrig när man kom ner till parkeringen en morgon och bilen stod på backen då dom hade stulit fälgarna.. tänk om hela bilen hade vart borta då..

Mvh
Senast redigerat av NmRi (18 januari 2007)

537 Inlägg
18 januari 2007
fy fan. skottpengar vore en mild åtgärd.... lider med dig. hoppas att det löser sig så du blir nöjd i slutändan.

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

Fartglad
336 Inlägg
18 januari 2007
Det måste ju verkligen vara ett par snorisar som haft väldigt tråkigt en kväll. Dem kan ju knappast varit ute efter värdet på bilen och hur fan lyckas man köra sönder den så? :S Undrar om dem inte kan ha varit alkoholpåverkade eller helt enkelt väldigt dålig/a förare. Sen att dem saboterar interiören är ju bara en fet suck!

Nej fyf*n lider med dig verkligen... Hoppas att försäkringsbolaget gör sitt iaf!

Power without Quattro is useless!

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Jo, vet inte riktigt vad jag ska säga. Hoppas verkligen det löser sig fint med försäkringen. Någon som har erfarenhet av detta innan?

Om de ska ersätta mig, hur räknas det då?

Avgassystemet? Fullt justerbara dämpare, bodykit, breddning fram och bak, vingen? Baklysen, alla mätare osv osv? Vad tror ni kommer hända?

Visst är det en Evo 4 ... men betydligt jävla mer påkostad än en orginal. På kvittot från bilköpet finns alla dessa grejjer med. Så allt detta ingick ju i bilköpet. Vad tror ni?

/Mvh Robban

37 Inlägg
18 januari 2007
De gör allt för att komma lindrigt undan när de löser en bil, men stå på dig o stå på dig o käfta emot så blir du nog nöjd.

Ja vad ska man säga...........

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Okej, gott att veta! Men jag har väl rätten på min sida att få ut ersättning om bilen var som den var när jag köpte den och det står på kvittot vad som fanns på eller?

/Robban

Sök