Bilen är nu redo för 2021! Vintern har givit en del uppgraderingar, både kosmetiska som prestanda. Diffstag, Skärmar, backspegelkåpor, dörrhandtag, bromsar och bromsvätska var vinterns uppgraderingar. Frågan är vad man ska hitta... Visa mer
helt otroligt att ingen tagit bort transportskydden på framfjädrarna innan, den måste ju ha varit inne på service flera gånger och även varit inne på besiktningen ett par gånger och man kan ju tycka att någon borde ha lagt märke till att det sitter grejer i framfjädrarna.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
helt otroligt att ingen tagit bort transportskydden på framfjädrarna innan, den måste ju ha varit inne på service flera gånger och även varit inne på besiktningen ett par gånger och man kan ju tycka att någon borde ha lagt märke till att det sitter grejer i framfjädrarna.
Jag fattar inte heller hur de är möjligt. Det som är riktigt lustigt är att på många tester av dessa bilarna, och framförallt de tester där man klagat på väghållningen så kan man se på bilderna hur hög bilen är fram och då vet man att dessa säkringarna satt kvar när bilen testades! Riktigt illa
Kolla gärna projekttråden om min A90Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Nu har jag beställt avgassystemet! De blev ett Tomei Expreme Ti. Ser ut som att jag blir den första i Sverige med detta systemet också
Valde detta enbart på grund av ljudet de ger! De är oerhört högt och har en riktigt go rullande ton. Sen som en bonus, då de är gjort i titan så väger systemet endast 5.7kg!! Så man sparar ju en hel del vikt med. Vrid upp ordentligt nu!!
Att köra single exit rör på en 370z är ju en smak sak men jag gillar de skarpt. Ger enmer "JDM" känsla och att de ser mer moddat ut också.
Följer även med 2st olika dB killers som troligtvis behövs vid besiktning.
Kommer även byta röret efter kattarna som idag är Autech H-pipa. H-pipa ger inte alls de trevliga "GT-R" liknande ljudet som jag vill ha. Den kommer att ersättas med en 2,5->3" y-pipa som kommer låta mycket bättre
Sjukt taggad på detta. Får se om man klarar dB kraven på Japdays i augusti
Kolla gärna projekttråden om min A90Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Gjorde ett litet jämförelseklipp med ljudet från när bilen var original och nu. De är filmade i olika tunnlar men med samma telefon. Skillnaden är verkligen så här stor
Var länge sedan de blev en uppdatering här och nu kommer allt på en gång!
Var på Scumball parkings träff i Helsingborg! Trevlig träff med kanske 50 bilar.
Sen var de dags för bilen att åka på service och de gick precis som en service ska göra. Väl inne på Nissan så snackade jag med en av säljarna och drömmen om en GT-R har ju funnits ganska länge och den blev ju inte mindre De blir dock inte en GT-R och förklaringen kommer senare När bilen var klar fick man även en påse med Nissan-godis som var överraskande god!
Med bilen servad så bar de äntligen av till Japdays! Vi har planerat detta evenemanget i nästan 2år och de var riktigt kul att det äntligen blev verklighet! Fick rulla ut husvagnen och dra den till besiktning Sen skulle dragbilen lastas med halva verkstan och extra däck och lite till Efter det så var de dags att mata bilen också och då passade pågen på att få följa med!
Dagen efter var det dags att rulla upp och då hade jag anordnat en karavan med alla från JDM Life Sweden som skulle upp. Vi blev ett bra gäng som rullade upp. När vi väl kom till City gross i Mantorp så mötte vi upp karavanen som körde norr i från Och jag passade även på att slänga på min kanji dekal på bilen innan vi skulle rulla in på Japdays. Man vill ju sticka ut lite
Väl inne och husvagnen samt JDM Life Sweden montern på plats så var de dags att rulla bort på besiktning och de var inga problem!
Sen var de kväll och de grillades och var riktigt trevligt. Passade på att ta fram min Canon och ta några bättre bilder på bilen
Sen var det äntligen dags att få köra lite bana! Här är ett klipp från diverse mobiltelefoner så ni får se och höra lite iaf
Bilen gick som fan minst sagt! Långt över vad jag klarade pressa den. Som ni ser på sista klippet så blev de lite "race" på rakan mellan mig och en GT-R. Den bilen var med all säkerhet inte original men de var kul att se skillnaden ändå! Och sugen efter en GT-R blev ju ännu större igen!
Japdays blev en jätte succé och sett till siffror ca dubbelt så stort som man trott och det blev bokat för nästa år direkt
Väl hemma från Japdays så var de dags att börja förbereda för Vallåkraträffen. Vi skulle synas ordentligt där detta året då vi skull vara med och köra på flygrakan under söndagen. Så de var dags för lite mer dekaler i fredags var jag inne och byggde upp vår monter och då passade även mina fantastiska vänner i JDMZquad på att lämna av sina bilar!
Det var ganska tråkigt väder den helgen med vi hade det riktigt trevligt ändå! Vi hade Japtuning med oss även detta året. Alltid ett stort nöje att få samarbeta med dom! Och Stefan hade ju en sån där Extreme clutch twindisc som man suktat över ett tag nu!! Och för en gångs skull så hade SC styling också något jag ville ha! JR29 19x11 et15 magic purple <3 Kopplingen och fälgarna ligger ganska högt upp på önskelistan nu! #dearsanta
På söndagen var de dags för oss att visa vilka JDM Life Sweden är på riktigt och vi hade tagit ut 4st medlemmars bilar som skulle få köra på flygrakan och leka lite. Lite strul med att folk inte kom så fick jag ta en plats, och jag gråter inte för de (hade satt min bil som reserv) Jag och Jenny från JDMZquad representerade JDM Life Sweden på en blöt och snorhal flygraka! Här är ett litet klipp från när vi körde
Efter att vi kört så var de dags för vår klubb att köra en visning till 4 timmar senare och då tog vi in de tunga artilleriet! Mattias med sin R34 med över 640hk och Mikael med sin S13 med över 700hk fick leka på en torr och fin bana! Ni kan tro de gick undan!
Dagen började gå mot sitt slut och alla var nöjda och började se framemot att få åka hem efter att ha stått upp en hel helg där halva regnat. Och då kommer juryn in i vår monter och ger oss 3st lappar. och säger att vi ska köra direkt ner till flygrakan!!!! Gissa om adrenalinet pumpade!!
Ingen dålig trio vi är heller! Alla 3 pristagarna i kategorin bästa Nissan var från vår monter! Jag med min 370z, Stefan pålsson på Japtuning med sin R32 GT-R och Mattias med sin R34!
Sen var de dags att glida fram alla 3 i bredd till prispallen. Först vinkade de fram 3e plats som fick ställa sig till vänster om rampen och de var Mattias Skyline R34! VAA!!!!! tänkte jag, hur är detta möjligt!! Jag var helt övertygad om att de var där jag skulle varit. Jaja, då fick man 2a plats och de var ju ännu bättre Dom vinkade fram nästa som fick köra till höger om rampen och de var Stefan i R32an! Är detta på riktigt?!!! Jag fick köra upp på rampen och ta emot 1a pris för bästa Nissan på Vallåkraträffen 2019!!! Detta är helt otroligt!
Nu är de bara en träff kvar detta året sen är de dags för vintervila. Till vintern ska bilen få ny klarlack på Seibonhuven och de blir Whiteline bussningar till diffen.
Sen var de det här med GT-R... HAr tänkt att jag skulle ha denna bilen i ca 5år för att sen köpa en orange 2017 GT-R. Men de kommer nog inte bli så. De lutar starkt åt att smeka ner ett par turbos i nismon istället! Här har jag kollat på två olika alternativ. Det första är ett turbo kit från AAM med dubbla Borg Warner EFR 6758 BB aggregat goda för 500hk styck.
Alternativ nummer 2, ja,, de talar för sig själv
Blir att läsa så mycket de går och lära sig VR38 i detalj under hela nästa år så får vi se hur de blir sen. Detta är aktuellt om 1-2år skulle jag tro. Fördelen med att sätta turbo på min VQ37 är att de är ett beprövat bolt on kit! Smaska på och ladda in programvaran och var glad över den nya effekten! VQ37 tål massor med effekt oöppnad så den biter är ingen fara. Fördelen med VR38 motorn är att den är gjord för att gå med turbo från fabrik och den tål högre effekt än min nuvarande VQ37. Dock blir de lite custom jobb och de ska mappas och hela den biten. Prislappen är ungefär den samma på båda alternativen.
Ha de gött!
Kolla gärna projekttråden om min A90Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
I veckan som gick så blev bilen fotograferad i Helsingborg. Riktigt kul kväll var de. Fick bilderna nu idag så jag tänkte ni skulle få njuta lite av dom också
Kolla gärna projekttråden om min A90Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
De börjar trilla in delar nu! Först ut är ett paket från RHDJapan med Nismo kolfiber b-stolpar och 2st Nismo S-tune emblem. Emblemen ska användas lite senare. Kommer mer info om de när nästa paket kommer
Har velat ha dessa enda sedan jag köpte min Skyline Äkthetsbevis med också!
Och här satt dom på plats! En liten detalj som gör så oerhört mycket! NISMO loggan sticker verkligen ut ordentligt mot allt de svarta
Kolla gärna projekttråden om min A90Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!