3416
Sök

Centraliserad mätare Citroen C4 Grand Picasso?

6 Inlägg
4 november 2019
Trådstartare
Hej,

Söker svar från ägare av Citroen C4. Hur upplevs den centraliserade hastighetsmätaren? Känns det helt naturligt efter ett tag? Min fru vägrar ens provköra pga denna.

Står mellan Grand Picasso/SpaceTourer och Peugoet 5008 SUV, 2017-2018. Möjligtvis VW Touran, men söker automat och DSG:n har ju inte så bra rykte.

Tacksam för input!

Forummoderator
18 013 Inlägg
4 november 2019
Marrowisch skrev:
Hej,

Söker svar från ägare av Citroen C4. Hur upplevs den centraliserade hastighetsmätaren? Känns det helt naturligt efter ett tag? Min fru vägrar ens provköra pga denna.

Står mellan Grand Picasso/SpaceTourer och Peugoet 5008 SUV, 2017-2018. Möjligtvis VW Touran, men söker automat och DSG:n har ju inte så bra rykte.

Tacksam för input!

Inget man tänker på. Skyms inte av ratten heller. Ja Citroëns EGS-låda har lite dåligt rykte den med men inte för att den skulle krångla speciellt mycket utan för att den växlar väldigt klumpigt. Var på kurs några gånger i somras och hade då en Citroenmekaniker med i gruppen som själv körde Picasso och han tyckte gott att jag kunde byta min Xsara Picasso (även den mätarna i mitten) till en dito C4. 

Men provkör! Lådan är speciell!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 454 Inlägg
4 november 2019
EGS-lådan är minst sagt speciell - UNDVIK DEN!!!!!!!!!
En son har haft en C4 Picasso och min dotter har en Cactus med EGS - trots min avrådan!
Picasso är dessutom otroligt vindkänslig med luftfjädring, har själv kört flera gånger!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök