Tänkte då att jag skulle starta en projekttråd och visa vad jag håller på med i vinter. Förra vintern vart det mest utseende, kjolpaket, coilovers, gtr vinge osv. Är bara kolla min sida om ni vill se hur dden såg ut när jag köpte den samt hur den ser ut nu.
I år Blir det motoruppgradering. Motorn ska byggas om med smidda kolvar, stakar ny turbo m.m. Målet jag har är ca. 400hk på hjulen.
Här är en bild på Grejjerna jag har hemma än så länge:
Överst från vänster: wiseco kolvar, Eagle stakar
Underst från vänster: Nismo btr, henko 275lph pump, bakre camber armar(ställbara)
Under nyårshelgen har motorn lyckats leta sig ur motorrummet iaf.
Några bilder. Dåligt ljus i garaget o ingen super kamera därav kvalitén på bilderna
Har märkt upp kontakter och sånt så man vet var allt ska sitta när man ska tillbaks med det.
Här är min trogna mekarpolare som posar så snyggt med motorn (tror han iaf, hehe ) Flyttar nu i januari dock så då blir det bara jag i garaget
Bild på bilen, vart mörk så det sjunger om det.
Grenrör och turbo bortplockad.
Nu är toppen borta och vad jag kan se så verkar det se bra ut.
Cyl 1-3
Cyl 4-6
Toppen såg ut så här
Hittade också en fripassagerare som föll ut ur toppen, var han har gömt sig vet jag int men han var rätt oljig och död. Ser ut som ett bi/geting (dålig bild)
Nu är det int så mycket kvar tills den ska lämnas in för borrning m.m
Här är två bilder på grejjerna som är skruvat lös, är mycket bättre ordning än vad det ser ut att var.
Detta var allt för denna gång, mer kommer väl när jag orkar ner till garaget nästa gång
Mvh Ante