Jag har en Volvo 744 -88 som är reggad med en T5'a och BMW ZF låda som ska helrenoveras tills jag är 18. Bilen ska lackeras, rostlagas, underredsbehandlas med färg och rostskydd, få svart inredning med andra säten,... Visa mer
Nu är det nya systemet helt klart, blev väldigt nöjd med slutresultatet och ljudet i det. Lindade även downpipen för att minska strålningsvärmen mot torpeden, nu återstår det bara att se om det tar i någonstans vid körning.
Fräschade upp baklyktorna, våtslipa först med 500,800,1500,2000 och 3000 sen använde jag Sonax rubbing med polermaskin, Sonax bilpolish och tillslut Sonax hårdvax.. Före: Efter:
Har spacklat trösklarna, penslat de med etsgrund, lagt slipgrund och till sist temadur 50, nu återstår det endast att spruta de med tröskelskyddsmassa.
Igår tog vi en liten roadtrip på 40 mil till Norrköping där jag äntligen fick tag på svart halvskinnsinredning från en 744 turbo, inredningen är i fint skick bara väldigt smutsig så innan jag monterar allt så ska jag göra rent det ordentligt. Halvskinnsinredningen från en 945 som jag köpte nyss ersätts nu och kommer därför säljas.