Möööö..........nu har det brunnit i huvet mitt....
Alltså..."bryggkoppling" har inget med "höger" eller "vänster" att göra. Bryggkoppling innebär att man kopplar en signal - låt oss kalla den för "X" till en kanal (1) och samma signal fast i motfas , dvs "-X" , till en annan kanal (2) . Sedan kopplar man högtalare mellan dom positiva/röda högtalarutgångarna på (1) och (2).
En högtalare spelar på skillnadssignalen mellan sina terminaler.
Det som händer då är att högtalaren spelar med signalen = X - (-X) = 2X , dvs man förstärker signalen två gånger med bryggkoppling.
(Jämför med en vanlig förstärkarutgång där man kopplar mellan "röd" och "svart" där svart är jord = 0. Då känner högtalaren av signalen = X - 0 = X)
Bryggkoppling måste man skilja från signalsummering av "vänster" och "höger" som innebär en signaladdition för att få Mono. Dvs V+H = mono.
Nu tror jag mig veta att dom flesta steg har en fiffig knapp för bryggkoppling - "klick" - så att man slipper tänka på vad som händer innanför höljet.
Med ditt fyrkanalssteg så tycker jag att man borde kunna bryggkoppla kanalerna två och två på så sätt att man får bryggad vänster på två kanaler och bryggad höger på dom andra två.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI