21 juli 2021
Trådstartare
Ser flera som verkar vära negativ emot insignia här, har ni personliga erfarenheter eller är de bara saker ni har hörd av grannen's x fru?
M32 låda som satt i dom första insignia, inte bara insignia utan zafira, astra osv, hade problem.
Problemet var att dom var för tight ihop dragen eftersom halva lådan blev byggad på en fabrik, halva på en annen och satt ihop på en tredje.
Från 2010.5 hade insignia F40 låda, som de har varit lite problem med.
Det är helt klart att insignia kan ha sina fel som alla bilar, men som tur inte som tex VAG med den EGR kylaren som sitter under turbo, en hel dags jobb byta den, kamremmar som går av i förtid osv, sällan de är så dyra fel på insignia som tex vw, audi, skoda med motorer som tar flertalls liter olja på 1000km, och saker som jag skrev tidigare.
Min är en sen 2012 mod, fullservad servicebok och körd som tjänstebil.
Den har all utrustning som gick få på den tiden, förutom panoramatak (vilket jag inte vill ha), skulle jag köpt en A6, Passat, BMW 5 serie, Merc E-klass med lika mycket utrustning, jadu da hade jag fått betala bra mycket mer.
Körd strax 800mil sen 14 maj, och resan igenom Sverige så kan jag bara säga att dessa AGR full-elektriska säten är helt fantastiska, kan förstå varför dom säten fick pris som bästa säten av AGR i Tyskland.
En till fördel är att jag har permanent 4x4 och med flexride chassit är de möjlig bestämma vilken grundfördelning man vill ha i 4x4'n, detta har inte VW, Merc, BMW..
Senast redigerat av c20let2k (21 juli 2021)