Nå?
Ytterligare en vecka har passerat, och snart har jag haft min el-pulka i en hel månad!
Hittills har jag hunnit lägga ca 630 mil på bilen, mer eller mindre bekymmersfritt.
Jag skriver mer eller mindre, eftersom mina möjligheter att nå bilen via appen plötsligt uteblev en dag.
Det är inte helt ovanligt på dessa vagnar, och avhjälps genom att rycka säkring 19 (till online-modulen) i några minuter.
Sen vaknade allt till liv igen.
Det har varit trög-rullat i sistone också, mycket snö och slask och det sätter sig såklart på förbrukningen.
Men de få dagar förra veckan som det faktiskt var bar-mark så gick bilen snålt, ett gott omen inför vår och försommar.
En polare var otroligt snäll med att, för en på tok för billig peng, lägga på en nano-behandling på mina rutor och även "grillen".
Resultatet är att i alla farter över 60 km/h så bara rinner vattnet av, och den smuts som hamnar på rutan försvinner även den lekande lätt.
Tanken med att lägga samma medel på grillen var att försöka undvika att snön fastnar på radarn för farthållaren.
Vi gjorde samma sak på min Superb, och där syntes skillnaden markant.
På denna bilden har bilen stått i 6 dagar över nyår, och det hade snöat och frusit på duktigt under den tiden.
Som synes fastnade inte en flinga på kåpan över radarn, vilket var otroligt skönt.
Firman som levererade nano-medlet var inte alls säkra på att det skulle fungera, men 7 månader efter att vi gned på det, och med 2 automat-tvättar i veckan, hade det fortfarande samma fina resultat.
Tyvärr är grillen på en Enyaq inte gjord i blank plast utan matt, sträv sådan...
Blev inte riktigt samma resultat 😂
Nåja, jag får hålla ögonen öppna efter en billig Crystal Face-front till bilen... som om det kommer hända att man hittar en sån...