Abbe1234 skrev:
Hej
Jag känner att jag inte får varm luft i bilen. Det är ljummet. Jag har en Audi A4 B6 2003 1.8T.
Jag märker att luften blir starkare och sedan svagare på en sekund och ibland är det på samma nivå. Men det är ljummet i bilen även om jag har kört långt.
Vad kan det vara?
Tack på förhand.
Hade radiatorn i värmesystemet vari igensatt hade det ALDRIG kommit någon varmluft.
Nu märker ABBE att luften blir starkare(varmare) och sedan svagare(kallare) på kort tid.
Det, om något, tyder på luft i systemet.
Skilda bilar har har olika egenheter.
I en del fall måste bilen lutas åt olika håll - vet inte vad som gäller för denna AUDI.
Någon borde kunna ge råd om hur man luftar ifrågavarande bils kylsystem - jag vet inte.
Ett långsökt fel är att gummit släppt från insidan av corden och bildar en "flärp"/propp som på något konstigt sätt täpper till varmvattenströmningen till radiatorn ibland och ibland släpper igenom LIIIIIITE varmvatten.
Analogt med vad som kan hända inuti bromsslangar.
Detta är en killgissning.
Har någon annan AUDI-ägare råkat ut för min gissning?
Om det var min bil hade jag lossat slangen till radiatorn - vid motorn - och med munnen blåst i slangen, för att se om det är täppt i systemet - i/till eller från radiatorn - eller ej.
B t w så har jag på en bil råkat ut för att klammern, som låser vajerhöljet till tråden mellan reglage och kran, lossnat och kranen då levt sitt eget liv utan koppling till reglaget på instrumentpanelen.
Då fick jag fluktuerande värme.