3342
Sök

Alla hjärtansdag!! vilket dumt påfund!!

2 594 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
vilket jäkla påfund vart kommer dan i från?

helt värdelös man ska köpa en massa till sina fruntimmer bara för dom skall va glad
tänk på alla dom som inte har nån att dela dagen med!!

tycker dan blir så förstorad man får en massa sms att man ska skicka visst många annars kommer knäcke häxan typ (ni förstår)

trött på att man skall ha vissa dagar för att visa att man tycker om nån, blommor och choklad kan man köpa vilken dag somhellst
Senast redigerat av ghost_boy83 (14 februari 2007)

terazzi
14 februari 2007
kunde inte sagt det bättre själv, och alla som är singlar denna dagen får dem nån uppskattning? det tycker inte jag, men man kan likväl spendera dagen med familj/vänner o nära och kära.. men tycker nästan med denna dagen är störtlöjlig, då jag vart singel sen jag kan minnas och alltid på denna dagen med.. okej 2 år va jag inte det..

353 Inlägg
14 februari 2007
jag vet inte med er.....men mitt "fruntimmer" köper nåt till mig också roll
Senast redigerat av Mafghan (14 februari 2007)

Enjoy....

58 Inlägg
14 februari 2007
De är kul med alla hjärtans dag om man har nån att dela den med. har själv 2 presenter hemma som väntar på att bli öppnade. big_smile. och så ska man åka o köpa en ring till tanten idag. tror de blir kul.

BMW Bara BMW

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
14 februari 2007
Det är såklart köpmännen som sett till att denna dag blvit så viktig! big_smile De vill tjäna pengar på oss, massor av pengar!!!
*Alla köpmäns dag* borde den heta... wink

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Administratör
2 978 Inlägg
14 februari 2007
Ett kärleks sms får duga. Borde garantera tillträde till kärleksgrottan i afton...

En kopp av den svarta såsen...

9 108 Inlägg
14 februari 2007
äääh Alla hjärtans dag är väl skön wink Så länge man har någon att dela den med (vilket jag inte har nu men när man hade det så.. big_smile)  Tror den kommer från USA som alla andra köpmännehögtider, Valentines day.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
14 februari 2007
Mafghan skrev:
jag vet inte med er.....men mitt "fruntimmer" köper nåt till mig också:rolleyes:

samma här smile

men ja förstår hur ni menar.. har själv varit singel några av dessa dagar å de är ingen hit... men terazzi , ghostboy mfl .. gör som ja gjorde.. köp en par rosor å dela ut till dina singel tjej polare.. lovar att dom blir överraskade å glada smile  sen har d en förmåga att bli en trevlig kväll ändå wink
Senast redigerat av Machin (14 februari 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
14 februari 2007
Tror inte det blir så poppis om Ghostboy börjar uppvakta alla singeltjejer han känner... Hans FRU kommer nog bli grinig, om jag inte minns fel är ni väl nygifta dessutom... big_smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Live the dream
358 Inlägg
14 februari 2007
vulture skrev:
Det är såklart köpmännen som sett till att denna dag blvit så viktig! big_smile De vill tjäna pengar på oss, massor av pengar!!!

// Ellen

Har samma inställning...
Ett än värre exempel är Haloween (fd alla helgon)
Och nu har St Patrick börjat dycka upp också...
Vad blir nästa? MARDI GRAS??
Om jag vill ha all dena skit så kan ja flytta till USA...
Men det vill jag inte!!!

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

2 594 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Tror inte det blir så poppis om Ghostboy börjar uppvakta alla singeltjejer han känner... Hans FRU kommer nog bli grinig, om jag inte minns fel är ni väl nygifta dessutom... big_smile

// Ellen

he he nej inte poppis då får jag nog hyra din husvagn ellen

282 Inlägg
14 februari 2007
Köp nått till nån man älskar, dvs köp nått till bilen big_smile

892 Inlägg
14 februari 2007
DeLorean skrev:
vulture skrev:

// Ellen

Har samma inställning...
Ett än värre exempel är Haloween (fd alla helgon)
Och nu har St Patrick börjat dycka upp också...
Vad blir nästa? MARDI GRAS??
Om jag vill ha all dena skit så kan ja flytta till USA...
Men det vill jag inte!!!

Eh, vad är då julafton!? roll
Värre "köpmannadag" finns icke! Handels får ju in halva årsinkomsten på veckan innan jul...helt galet. Blir så less att varje år känna att man måste spendera en sjujäkla massa cash på 3(!) släkter för att det inte ska bli krig och utfrysning. Nu ska ni inte missförstå mig, jag har inget emot julafton och vad det innebär med träffa släkt, mysa o osv osv, men det är panikhandeln innan jag spyr över!

Vad gäller denna dag så håller jag med! Jäkla handels hysteri...as usual...
Det är väl trevligt att uppvakta bruden, och det ska man ju, men det kan jag då även göra vilken av alla dessa 365 dagar som helst...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

9 Inlägg
14 februari 2007
En annan ska precis möblera om lite, lägga fram en massa ljus, sätta på mig förklädet och förbereda den extremt romantiska middagen jag lagar tills min tjej kommer hem kl 15.00. 3 rosor väntar tillsammans med ett alla hjärtansdagkort som jag själv gjort och en parfym jag minns att hon sa att hoin tyckte om för typ 2 månader sen.

Det enda jag behöver göra är att hitta min manlighet som jag tappade någonstans under vägen på vårt 8 månader långa förhållande... big_smile

892 Inlägg
14 februari 2007
Terminarthur skrev:
En annan ska precis möblera om lite, lägga fram en massa ljus, sätta på mig förklädet och förbereda den extremt romantiska middagen jag lagar tills min tjej kommer hem kl 15.00. 3 rosor väntar tillsammans med ett alla hjärtansdagkort som jag själv gjort och en parfym jag minns att hon sa att hoin tyckte om för typ 2 månader sen.

Det enda jag behöver göra är att hitta min manlighet som jag tappade någonstans under vägen på vårt 8 månader långa förhållande... big_smile

Well, personligen anser jag att det är manligt att kunna ta hand om tjejen sin och att våga stå för det. Är man en man ifall man skiter i henne och bryr sig mer om annat/andra? tongue

Keep it up!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

562 Inlägg
14 februari 2007
men det är ju så med allt jul? posk? fylla år? allt är igentligen bara skit.. men men..

men dock något som ska firas det är midsommar big_smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
14 februari 2007
skit i jul, skit i alla hjärtans dag å skit i påsken=) lägg in elmiamässan å diverse bilträffar på högtisdkalendern ist:P

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

2 594 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
JeyKay skrev:
skit i jul, skit i alla hjärtans dag å skit i påsken=) lägg in elmiamässan å diverse bilträffar på högtisdkalendern ist:P

du missar ju hela poängen me min tråd det jag menar är att varför ha vissa dagar om är man skall köpa en massa vill man visa som kärlek så gör man det vilken dag somhelst,

sen blir ju allt så förstorat i media å allt tycker det är så sjukt,

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
14 februari 2007
vulture skrev:

// Ellen

var menat mot singelfolket... tongue

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

9 Inlägg
14 februari 2007
Jag hade inte gjort allt detta om inte min tjej hade förväntat sig att jag skulle göra något "speciellt" och "personligt" eftersom alla killar gör sånt på alla hjärtansdag.

Men jag håller med dig ghost-boy, varför kan man inte vara kärleksfull på vilken annan dag som helst på året? Det skulle väl vara både trevligare och mer överraskande än att göra det just den dagen man förväntas göra det?! Fast då kanske tjejerna inte har något att prata om när de är inne 12 stycken på toaletten samtidigt.. big_smile

Å andra sidan finns det en historia bakom hela firandet. Det var en snubbe som hette Valentinius som var en präst. Han vigde unga förälskade par trots att det var förbjudet av kejsare Claudius II  för unga par att gifta sig, så han fängslades och skrev kärleksbrev till fängelsedirektörens dotter innan han avrättades genom halshuggning bla bla bla bla...

Firandet började på 1400-talet i England och södra Frankrike och
kom inte till sverige förrän på 1960-talet av kommersiella skäl främst och under påverkan av USA.
(Wikipedia)

Megaromantiskt

Nej nu ska jag skala potatis inför den superromantiska middagen. big_smile
Senast redigerat av Terminarthur (14 februari 2007)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök