2762
Sök

Vad kan man begära i Lön som mekaniker?

1 534 Inlägg
15 november 2009
JapMax skrev:
steifan skrev:
En bilfirma ville ge mig 21200 [~130kr/timmen] i ingångslön som kundmottagare/servicerådgivare
och det speglade väl även någorlunda vad mekanikerna/teknikerna tjänade där.

Edit: Tråden är ju gammal som gatan ffs tongue

Jag får 21200kr till drygt 122kr/h?

beror väl på hur många timmar han jobbar?  wink

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 november 2009
Nidhoggs skrev:
Jag har själv nu fått jobb efter allt letande och enkelt var det. Har kommit överrens om att jobba gratis vissa dagar som praktik så får 90kr/tim vilket är hyffsat men räknar man bort skatt och hyra och bensin som inte ingår blir det inte mycket kvar det är ungefär som att vara arbetlös iaf om jag jobbar gratis 2dagar/veckan.
När jag var arbetslös fick jag en liten slant i hyresbidrag + socialbidrag och det har varit jobbigt jämfört när man gick i skolan och åkte buss och fick 1050kr/månaden det kunde man ändå leva på smile

har utbildning med bra betyg.

Dagens trådlyft, nästan 3 år gammal tråd!

http://vulgrin.com/wp-content/uploads/2009/03/orson-clapping.gif

8 Inlägg
15 november 2009
FL3JM skrev:
Nidhoggs skrev:
Jag har själv nu fått jobb efter allt letande och enkelt var det. Har kommit överrens om att jobba gratis vissa dagar som praktik så får 90kr/tim vilket är hyffsat men räknar man bort skatt och hyra och bensin som inte ingår blir det inte mycket kvar det är ungefär som att vara arbetlös iaf om jag jobbar gratis 2dagar/veckan.
När jag var arbetslös fick jag en liten slant i hyresbidrag + socialbidrag och det har varit jobbigt jämfört när man gick i skolan och åkte buss och fick 1050kr/månaden det kunde man ändå leva på smile

har utbildning med bra betyg.

Dagens trådlyft, nästan 3 år gammal tråd!

http://vulgrin.com/wp-content/uploads/2 … apping.gif

HAHA ja!

huh?
10 427 Inlägg
15 november 2009
JapMax skrev:
steifan skrev:
En bilfirma ville ge mig 21200 [~130kr/timmen] i ingångslön som kundmottagare/servicerådgivare

Nice.

21200/160= 132,5kr/timme wink

Förutsatt att man får betalt för 40 timmar i veckan vilket brukar vara normalt.
Senast redigerat av steifan (15 november 2009)

Sleeper
3 084 Inlägg
16 november 2009
steifan skrev:
JapMax skrev:
steifan skrev:

Nice.

21200/160= 132,5kr/timme wink

Förutsatt att man får betalt för 40 timmar i veckan vilket brukar vara normalt.

men månaderna är olika långa tongue man brukar räkna på 170 timmar när man gör tim-> månadslön smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök