3550
Sök

BMW Service

17 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Hej undrar om servicar på bmw har hört att man lämnar in dom för service efter ett visst antal mil och att man kan få lilla/stora service stämmer detta? vad kostar det ca isf stora/lilla?
vad är det för skillnad på de? när ska man lämna in vid vilket miltal? kan man inte göra detta sj isf hur? har oxå hört att en lampa som lyser vid behov av service (års service tror jag) och att man måste släcka denna lampa hos bmw för att få denna att slockna? är det någon som vet vad jag snackar om så berätta gärna är väldigt tacksam för svar smile

DFFL
9 020 Inlägg
26 mars 2007
Vad har du för bmw?

På pappas 523 -05 så säger bilen själv till när den börjar må dåligt och vill bli servad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 mars 2007
som sagt så beror d juh lite på vad du har för bmw.. så om du skriver ut d så är d lättare att hjälpa till

på min säger den till när d är dax för service..
om du är osäker så ring på bmw å fråga dom.. lr kolla i instruktionsboken..
Senast redigerat av Machin (26 mars 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
26 mars 2007
Kolla på www.autopower.se  - gör det själv/mek-tips/service där står allt som görs vid insp. 1 och 2

DFFL
9 020 Inlägg
26 mars 2007
Går väl på 2-5000 eller något.

Jag gav 4XXX för Long Life Service på min i januari.
LLS = Stora servicen hos BMW

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

17 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
okeey det e så att jag inte har någon men var iväg och kollade på en 535 -90 idag men den tickade från motorn och kopplingen var dålig så jag avböjde men det är en sådan jag ska införskaffa mig. men när är det man gör insp 1 & insp 2 och och vad kostar det ca?

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 mars 2007
insp 1 är väl på 4000 mil tror jag.. å insp2 på 8000mil .. är inte hundra säker men ja tror d.. dock ingen aning om d gäller samma på 535:an ..

en gammal bmw som inte tickar kommer du aldri att hitta.. d ska va så på dom modellerna wink

hade den ingen service bok? hur långt hade den gått?

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

17 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
okeey tack för svaret det var jue rätt saftiga priser även om det skilljer på modeller så är det väl rätt likvärdigt? 535:an hade gått 17 000 mil och någon bok såg jag inte men han sa att den var servad på bmw. ok men detta tickande varför ska det vara så och vart kommer det ifrån?

Sök